Home » D:News » Terra, in pericol de a-si pierde coralii

Terra, in pericol de a-si pierde coralii

Publicat: 17.12.2008
Peste 20% dintre coralii de Pamant au disparut fara a mai putea fi inlocuiti, iar pericolul care planeaza asupra recifelor ramase este extrem de mare, se arata intr-un studiu al International Union for Conservation of Nature (IUCN), citat de CNN.

Cercetatori din 15 state si-au adus contributia la realizarea studiului care cuprinde evolutia si disparitia unor uriase parti din recifele de corali din oceanele lumii in ultimii 20 de ani. „Nu este vorba doar de schimbarile climatice care cresc temperatura apelor si care maresc aciditatea marilor si oceanelor. In cele mai multe dintre zonele afectate, vinovate sunt poluarea, pescuitul intensiv si speciile invazive, toate aceste fiind rezultate 100% ale interventiei umane”, afirma Olof Linden, biolog in cadrul Universitatii din Malmo, Suedia.

Oamenii de stiinta trag, totodata, un semnal de alarma cu privire la efectele devastatoare pe care la are posibila disparitie a coralilor. „Mai mult de 500 de milioane de oameni care traiesc in zonele de coasta vor avea de suferit de pe urma distrugerii necontrolate a recifelor de corali. Daca nu luam masuri imediate, toti coralii vor fi doar o amintire pana in 2050”, sustine acelasi Olof Linden.

Coralii reprezinta o importanta sursa de hrana, prin speciile pe care le atrag, pentru aproape o jumatate de miliard de oameni. In acelasi timp, ei reprezinta o importanta bariera in calea valurilor uriase produse de furtuni.

Sursa: CNN