Home » D:News » Tigrul tasmanian poate fi readus la viata

Tigrul tasmanian poate fi readus la viata

Publicat: 14.01.2009
Toate genele pe care tigrul tasmanian le-a mostenit pe linie materna fac subiectul studiului unei echipe internationale de cercetatori. Lucrarea inregistreaza primul succes in segmentarea genelor acestui pradator disparut in 1936, care avea talia unui caine si dungile specifice unui tigru.

Cercetarile deschid drumul unei practici non-distructive a utilizarii specimenelor din muzeu pentru a afla de ce anumite mamifere au disparut si, mai ales, cum poate fi evitata extinctia acestora. “Scopul nostru este sa aflam cum putem evita disparitia speciilor care sunt deja amenintate si sa aflam motivele pentru care alte specii  nu au supravietuit. De altfel, speram ca publicarea acestui studiu sa incurajeze discutiile despre posibilitatea de a aduce la viata tigrul tasmanian”, declara Webb Miller, profesor de biologie in cadrul Universitatii Penn State. Lucrarea are la baza o noua metoda de extragere a ADN-ului din firul de par al specimenelor disparute si nu din os, cum se obisnuia pana in prezent. Echipa de cercetatori este de parere ca parul este o puternica capsula a timpului care pastreaza ADN-ul pentru o lunga perioada, in conditii extreme, fara ca acesta sa fie afectat. “Este protejat atat de bine, incat nici apa sau aerul nu il pot altera. Si ce e mai important, nici bacteriile nu pot interveni, atata vreme cat structura parului nu este afectata”, adauga Stephan C. Shuster, unul dintre membrii echipei de cercetatori.