Home » D:News » In vremuri grele, natura favorizeaza creierul femeilor

In vremuri grele, natura favorizeaza creierul femeilor

Publicat: 20.01.2009
Un studiu recent, efectuat de catre cercetatorii de la Universitatea Pittsburgh, a aratat diferenta clara intre modurile in care reactioneaza organismele feminine si cele masculine in conditii extreme. Supuse infometarii, celulelele masculine au tendinta de a conserva proteinele, in timp ce cele feminine aleg sa conserve grasimea.

Insa ce se intampla cu creierul, pentru a carui buna functionare, organismul are nevoie de un set complex de nutrienti? Observatiile care au urmat i-au condus pe cercetatori intr-o singura directie: “Cand vine vorba despre buna functionare a creierului, se pare ca natura a avut mai multa grija de femele”, a declarat Robert Clarck, unul dintre cercetatori, in cadrul unei conferinte de presa. Studiile s-au bazat pe observarea tesuturilor bogate in nutrienti, printre care muschii, depozitele de grasime sau ficatul. In laborator, soarecii cobai masculi care nu au mai fost hraniti timp de 24 de ore au  inceput sa manifeste disfunctiuni ale celulelor, a caror activitate a scazut cu 70% la masculi si cu 50% la femei. Neuronii masculini au aratat mai multe semne de autofagie, moment in care celulele isi folosesc elementele vitale pentru a obtine o sursa de energie, in vreme ce neuronii feminini produc mai multe lipide pentru a crea rezerve de grasimi. Rezultatele arata ca in aceste cazuri, neuronii masculini se devoreaza din interior. Alaturi de alte proiecte de cercetare asupra functionarii celulelor, studiul ofera o imagine clara a modului in care reactioneaza organismele celor doua sexe in momentele cheie care implica supravietuirea.