Home » D:News » Harta completa a genomului uman, disponibila la scara larga din 2019

Harta completa a genomului uman, disponibila la scara larga din 2019

Publicat: 09.02.2009
Conform estimarilor lui Jay Flatley, liderul companiei de cercetare genetica Illumnia, incepand cu anul 2019, oricarui nou-nascut i se va putea cartografia integral codul genetic, ca parte a procedurilor standard.

Doctorul Flatley sustine ca diminuarea costurilor tehnologiei capabile sa descifreze structura ADN-ului uman va permite raspandirea sa la scara larga si va produce o revolutie in domeniul medical. Cunoasterea codului genetic al individului va permite prediagnosticarea si prevenirea diferitelor afectiuni ereditare, precum diabetul, cancerul sau afectiunile cardiace. Serviciile de genotipizare, care examineaza aproximativ doua milioane din totalul de sase miliarde de caractere din ADN, pentru descoperirea indiciilor unor boli, sunt deja disponibile pentru consumatori, contra sumei de aproximativ 800 euro. De asemenea, acestia isi pot cartografia intregul genom pentru aproximativ 80.000 euro. Illumnia se pregateste sa lanseze un serviciu de citire integrala a genomului mult mai ieftin, in aproximativ doi ani. Acesta a inceput deja sa se bucure de consimtamantul primilor sai consumatori, care vor plati probabil intre 8.000 si 16.000 euro pentru aceasta operatiune. De asemenea, Dr. Flatley a declarat, pentru publicatia The Times, ca secventa unui genon ar trebui sa fie disponibila pentru mai putin de 800 euro in aproximativ trei sau patru ani.