Home » D:News » Fosile valoroase descoperite sub o parcare

Fosile valoroase descoperite sub o parcare

Publicat: 19.02.2009
Cercetatorii Universitatii Berkeley din California au descoperit cel mai mare depozit fosilifer din America de Nord. Spre surpriza tuturor, imensul depozit natural de fosile se afla sub o veche parcare din centrul orasului Los Angeles.

Aglomerarea de oase contine schelete aprope complete de mamuti, cranii de lei americani, fosile de tigri cu coltii pumnal, lupi primitivi, bizoni, cai salbatici, lenesi uriasi si alte mamifere. Acest imens depozit fosilifer se afla situat in apropierea faimoasei mlastini La Brea Tar Pits din districtul Miracle Mills. Paleontologul Robin Turner care si-a petrecut o buna parte din viata studiind cele 16 depozite fosilifere din zona, declara ca acest sit paleontologic imens a fost decoperit la adancimea de 3 metri.
“Eram sigur ca mai devreme sau mai tarziu vom descoperi fosile dar nici unul dintre noi nu se astepta sa gasim atat de multe. Mai mult, toate aceste resturi de mamifere  stravechi au fost perfect conservate” adauga acesta.
Printre fosile, s-au pastrat intacti inclusiv fildesii de mamut, lungi pe peste 3 metri. Printre descoperirile cele mai valoroase se afla un schelet complet de mamut columbian.
In urma cu 10.000-40.000 de ani, mamutii, mastodontii, leii, bizonii, ursii si alte fapturi ale glaciatiunilor care cutreierau Los Angeles-ul de astazi, s-au gasit sfarsitul fiind prinse si inecate in mlastinile de asfalt natural din zona La Brea.

Sursa : Daily Mail