Home » D:News » Tantarii supravietuiesc in spatiul extraterestru

Tantarii supravietuiesc in spatiul extraterestru

Publicat: 24.02.2009
Conform agentiei ruse de presa Ria Novosti, un tantar a reusit sa supravietuiasca timp de 18 luni in afara Statiei Spatiale Internationale, fara a se hrani, fiind bombardat de radiatii si rezistand unor temperaturi de pana la – 110 grade Celsius.

Insecta a facut parte dintr-un amplu experiment in care bacterii, insecte si crustacei au fost plasate intr-un container special, care a fost suspendat in exteriorul statiei spatiale. Conform presei din Rusia, un tantar a reusit sa supravietuiasca in conditiile extreme aflate la peste 322 de kilometri altitudine.

„L-am adus inapoi pe Pamant si, spre surpriza noastra, este viu si inca isi poate misca picioarele”, a afirmat Anatoli Grigoreiev, unul dintre cercetatorii Academiei Ruse de Stiinta. Acesta nu a declarat insa daca tantarul era doar o larva atunci cand a fost purtat in spatiu sau daca era un adult complet dezvoltat.

Un alt experiment, realizat anul trecut de Agentia Spatiala Europeana, a dezvaluit faptul ca o specie de animale primitive, tardigradele sau ursii de apa, au supravietuit conditiilor aspre din spatiu fara nicio protectie. Conform cercetatorilor europeni, tardigradele supravietuitoare si-au reluat ciclul normal de viata si sunt chiar capabila sa se reproduca.

Sursa: Ria Novosti