Home » D:News » Cateva mici secrete pentru a conduce economic

Cateva mici secrete pentru a conduce economic

Mihaela Stanescu 11.06.2009
Cateva mici secrete pentru a conduce economic
Masinile diesel consuma mai putin decat cele pe benzina, dar asta nu inseamna ca soferul nu are un cuvant de spus. Dimpotriva. Pentru a obtine un consum cat mai mic, dar si emisii de dioxid de carbon cat mai scazute (doar nu vrem sa contribuim si mai mult la efectul de sera), iata cateva ponturi.

In primul rand, trebuie avut grija la pierderile de putere, ceea
ce inseamna utilizarea cat mai putin posibil a aerului conditionat.
Functionarea condensatorului acestuia inseamna un plus de aproape
jumatate de litru consumat la suta de kilometri.

In acelasi timp, orice turbulentă aerodinamica suplimentara are
efecte asupra consumului, deci este bine sa tinem geamurile inchise
(exagerand, ar trebui chiar sa pliem oglinzile laterale, al caror
aport la pierderile aerodinamice este semnificativ peste 50-60
km/h…).

Accelerarile si decelerarile trebuie facute gradual, foarte incet,
motivul fiind simplu: cu cat pedala de acceleratie este apasata mai
lent, cu atat procesul injectiei amestecului de carburant se
realizeaza gradual, fara un consum inutil, cum se intampla la
acceleratiile in forta.

Pentru un optim al caracteristicilor de consum si performanta, mai
este necesar ca schimbarea treptelor de viteza sa se realizeze in
zona turatiei de cuplu maxim, care, fata de motorizarile pe
benzina, la motoarele diesel este, in general, in jurul valorii de
2.000 rpm.

Masa cat mai redusa a masinii contribuie, de asemenea, la
realizarea unui consum mai mic. Deci este de preferat sa nu carati
tot timpul cu masina lucruri care nu va sunt necesare – roata de
rezerva poate fi inlocuita cu un kit specific, scaunul de copil
poate fi utilizat atunci cand transportati copilul, iar portbagajul
suplimentar este bine sa fie folosit doar la escapadele in care
este nevoie de spatiu suplimentar pentru bagaje.

Adaptarea tipului de cauciucuri la anotimp conteaza, deoarece o
aderenta optima inseamna un consum mai redus. Spre exemplu, daca se
merge cu anvelope de iarna vara, consumul va creste, concomitent cu
uzura mai mare a acestui tip de anvelope, create pentru conditii de
temperaturi joase.

Tipul combustibilului influenteaza si el, intr-o masura importanta,
caracteristicile de consum. Motorina cea mai ieftina are si un
continut ridicat de apa si impuritati, asa incat procesul de ardere
este incomplet, ceea ce inseamna un consum mai mare de motorina si
emisii mai mari de CO2. O motorina mai buna calitativ, chiar daca e
mai scumpa, inseamna un consum mai redus si o poluare mai mica, dar
si o menajare a motorului. Prin urmare, pe termen lung se obtine
chiar o mica economie in buzunar, in timp ce proprietarul poate fi
cu constiinta impacata ca a consumat cat mai putin.

Asadar, crezi ca poti conduce economic? Demonstreaza-ne si poti castiga Masina Anului 2009, un Opel Insignia
nou-nout! Inscrie-te acum in concursul Opel si
promotor.ro!

CITESTE SI:

Cele mai noi articole
Explicații despre cazul lui Alexandru Arşinel, vaccinat dar infectat cu COVID
Explicații despre cazul lui Alexandru Arşinel, vaccinat dar infectat cu COVID
Motoarele pe benzină pierd tot mai mult teren în faţa mașinilor electrice şi hibride
Motoarele pe benzină pierd tot mai mult teren în faţa mașinilor electrice şi hibride
Veriga lipsă din istoria alfabetului, posibil descoperită
Veriga lipsă din istoria alfabetului, posibil descoperită
O filmare uimitoare arată primul zbor al lui Ingenuity pe Marte. Cercetătorii de la NASA au avut „pielea de găină”
O filmare uimitoare arată primul zbor al lui Ingenuity pe Marte. Cercetătorii de la NASA au avut „pielea de găină”
Incidentele în care au fost implicate avioanele MiG
Incidentele în care au fost implicate avioanele MiG
Contract militar cu o valoare record între Israel și Grecia
Contract militar cu o valoare record între Israel și Grecia
Surpriza din testament. O dentistă a lăsat moștenire 5 milioane de euro săracilor, însă nimic rudelor
Surpriza din testament. O dentistă a lăsat moștenire 5 milioane de euro săracilor, însă nimic rudelor
Ofensiva PROSPORT se întărește!
Ofensiva PROSPORT se întărește!
Premiile Gopo 2021. Peste 80 de filme românești intră în cursa pentru nominalizări
Premiile Gopo 2021. Peste 80 de filme românești intră în cursa pentru nominalizări
Avertisment OMS: Super-bacteriile ar putea ucide milioane de oameni până în 2050
Avertisment OMS: Super-bacteriile ar putea ucide milioane de oameni până în 2050
Câți Tyrannosaurus rex au trăit pe Terra? „Au fost precum Godzilla, dar reali”
Câți Tyrannosaurus rex au trăit pe Terra? „Au fost precum Godzilla, dar reali”
Cercetătoare de la Harvard și MIT: virusul SARS-CoV-2 ar fi putut scăpa dintr-un laborator
Cercetătoare de la Harvard și MIT: virusul SARS-CoV-2 ar fi putut scăpa dintr-un laborator
Un nou studiu a identificat patru tehnici prin care femeile pot simți mai multă plăcere
Un nou studiu a identificat patru tehnici prin care femeile pot simți mai multă plăcere
Imagini incredibile arată momentul în care un copac este complet distrus de trăsnet
Imagini incredibile arată momentul în care un copac este complet distrus de trăsnet
Experiment controversat în Marea Britanie. Tineri vindecați de COVID vor fi infectați din nou
Experiment controversat în Marea Britanie. Tineri vindecați de COVID vor fi infectați din nou
Fără el, lumea ar fi arătat cu totul altfel. Ziua în care s-a născut un dictator care a frânt destinele a milioane de oameni
Fără el, lumea ar fi arătat cu totul altfel. Ziua în care s-a născut un dictator care a frânt destinele a milioane ...
La 6 luni după COVID-19, mai puțin de jumătate dintre bolnavi au anticorpi – studiu
La 6 luni după COVID-19, mai puțin de jumătate dintre bolnavi au anticorpi – studiu
A murit Charles Geschke, cofondatorul Adobe, una dintre cele mai valoroase companii din lume
A murit Charles Geschke, cofondatorul Adobe, una dintre cele mai valoroase companii din lume