Home » Descopera in Romania » Comoara din Munţii Carpaţi: sursa de apă pură datorată unui fenomen unic

Comoara din Munţii Carpaţi: sursa de apă pură datorată unui fenomen unic

Publicat: 30.01.2018
Comoara din Munţii Carpaţi: sursa de apă pură datorată unui fenomen unic
România este o ţară unică, cu peisaje care îţi taie răsuflarea şi comori de nepreţuit. Printre acestea, apele minerale naturale carbogazoase avem izvoare apărute în urma unor fenomene naturale, care au început în adâncurile munţilor vulcanici şi continuă până la izvoarele din poienile Ţării Dornelor, de unde sunt colectate şi aduse pe masa ta în fiecare zi. Şi pentru că o apă pură este o resursă nepreţuită pentru sănătate, în urma unei perioade îndelungate de prospectare au fost descoperite încă două surse de apă minerală carbogazoasă fără nitraţi detectabili, AQUA 2 şi AQUA 3.

Munţii Carpaţi reprezintă un fenomen special hidrogeologic pentru apele minerale. Rocile magmatice constituie o structură geologică în care, după un parcurs îndelungat, apa de origine meteorică se purifică natural. Din adâncurile structurilor vulcanice ale Munţilor Călimani, dioxidul de carbon parcurge un traseu ascendent, impregnând zonele de circulaţie profundă ale apei filtrate natural, iar zonele mai puternic fisurate permit descărcarea zăcământului de apă minerală carbogazoasă. Astfel, prin foraje se poate pătrunde în inima zăcământului hidromineral şi se extrage o apă pură, fără nitraţi.

Zăcământul de apă minerală naturală carbogazoasă este rezultatul unui proces hidrogeologic complex. Acest proces implică o filtrare naturală de lungă durată, de peste 40 de ani, care are loc în profunzimea Carpaţilor Orientali (pe bordura estică a Munţilor Călimani). În rocile andezitice de natură vulcanica, datând de peste 10 milioane de ani, la mare adâncime, se produce amestecul apei meteorice cu dioxidul de carbon.

La calităţile speciale ale apelor minerale contribuie şi structura geologică a Munţilor Carpaţi, unde se află ultimele păduri de pe continent neafectate de intervenţia omului, iar un loc aparte îl ocupă plaiurile Bucovinei. Munţii, pădurile seculare ce adăpostesc o faună unică în Europa, văile şi luncile neatinse de agricultura intensivă sau activitatea industrială, precum şi structură geologică specifică munţilor vulcanici reprezintă condiţiile primordiale pentru existenţa unor asemenea zăcăminte de apa minerală de o calitate superioară.

“Aceste noi zăcăminte descoperite certifică faptul că Munţii Carpaţi sunt un fenomen unic şi special la nivel mondial, unde ecosistemul şi structură geologică specifică conferă o puritate extraordinară a surselor de apă! Iar această puritate se reflectă în mod cert în gust!” – declară Jean Valvis – Preşedinte, Director General Carpathian Springs SA.

Şi Jean Valvis nu este singurul care este convins de calităţile speciale ale apelor minerale din Munţii Carpaţi, ci şi Martin Riese, singurul somelier de apă acreditat din Statele Unite ale Americii şi cel mai renumit din lume. El declară în nenumărate interviuri date în reviste de prestigiu din întreagă lume: “Am fost mereu fascinat de faptul că apa are un impact asupra gustului altor băuturi şi alimente. Sunt zilnic înconjurat de apă, lucrez la Restaurantul Patina, în Los Angeles, un restaurant cu stele Michelin, unde am creat un meniu special de apă.”

Acesta a ales să folosească în restaurantul său apa minerală românească şi îşi explică alegerea:  “În fiecare an îmi actualizez meniul de apă, de aceea caut mereu noi ape interesante. Mi-a plăcut foarte mult designul sticlelor AQUA Carpatica, apoi am gustat apa şi am fost imediat un mare fan al acesteia. Apa provine din Munţii Carpaţi, dintr-o zonă străveche şi neatinsă de civilizaţie, de agricultură sau industrie. Apa are un gust bogat şi foarte curat, perfect pentru a fi băută ca atare sau pentru a se combina cu vinuri albe sau roşii bune. Pentru mine cea mai mare surpriză e că apa minerală carbogazoasă e fără nitraţi detectabili, un semn al unui izvor foarte rar şi incredibil.”
Untul s-a scumpit cu 45% în 2022. Produsele alimentare obișnuite devin greu accesibile
O nouă descoperire ne aduce mai aproape de călătoria interstelară
O fabrică de topoare din obsidian, veche de peste un milion de ani, descoperită în Etiopia
Un „vârtej” misterios a apărut deasupra unui observator din Hawaii
Uraganele din spațiul cosmic ne-ar putea arăta calea spre lumi extraterestre
Dalmațienii se nasc fără pete. Cum și de ce apar petele dalmațienilor?
Mumia unui „băiat de aur” a dezvăluit cât de minuțioase erau ritualurile egiptenilor antici
Cu un pas mai aproape de baterii reciclabile pentru telefoanele mobile. Ce au descoperit cercetătorii?
Noua interfață creier-computer permite utilizatorilor să transmită 62 de cuvinte pe minut
Securiștii lui Jivkov împușcau la vânătoare urșii din România cu mitraliera Kalașnikov
De ce scria Leonardo da Vinci în sens invers?
Strugurii ar putea crește rezistența la razele ultraviolete, arată un studiu
Ce sunt vulcanii noroioși?
Robotul care se poate topi și apoi solidifica, la fel ca în Terminator, tocmai a fost creat