Home » D:News » Cum pot femeile să-şi mărească şansele de a rămâne gravide? Cercetări recente dau un răspuns neaşteptat

Mihaela Stanescu 10.23.2012
O viaţă activă, ce poate include muncă în grădină ori treburi casnice obişnuite, este asociată cu şanse mai mari de reuşită a unui tratament de fertilizare in vitro, indică un studiu recent.

Femeile cu un stil de viaţă activ în anul ce precede tratamentul de fertilizare au şanse mult mai mari de a concepe un copil, comparativ cu fenmeile ce duc vieţi sedentare.

Multă vreme, oamenii de ştiinţă au avut păreri contradictorii privind relaţia dintre activitatea fizică şi şansele femeilor de a rămîne gravide: unii considerau că exerciţiul fizic reduce probabilitatea apariţiei unei sarcini, în timp ce alţii afirmau că exerciţiile fizice îmbunăţeau fertilitatea sau că nu aveau niciun efect asupra acesteia.

Acest nou studiu, realizat la Universitatea Carolina de Nord, SUA, arată că femeile care fac treburi gospodăreşti, plimbări în ritm rapid sau alte forme de exerciţiu fizic moderat au şanse de trei ori mai mari de a concepe decât cele care îşi petrec marea majoritatea a timpului aşezate.

Aceste rezultate au fost obţinute comparând stilurile de viaţă a 87 de femei care urmau un tratament de fertilizare in vitro, în anul de dinaintea începerii tratamentului.

Cercetătorii au notat stilurile de viaţă ale femeilor cu anumite scoruri, în funcţie de nivelul de activitate fizică depusă zilnic de participante.

Nu era vorba neapărat despre sport, ci şi despre activităţi precum ştergerea prafului, curăţarea cu aspiratorul, împingerea unui cărucior pentru copii în timpul plimbării sau munca în grădină.

Autorii studiului afirmă că exerciţiul fizic împiedică organismul să producă prea multă insulină, despre care se crede că, în cantităţi mari, ar avea un efect nociv asupra dezvoltării ovulelor. Activitatea fizică ajută la menţinerea sensibilităţii ţesuturilor la insulină, ceea ce pare să protejeze ovulele de acţiunea negativă a unor cantităţi mari din acest hormon.

Surse: Mail Online