Home » D:News » Comportament neobişnuit al peştilor: somnii din Franţa ies pe mal pentru a vâna porumbei (VIDEO)

Publicat: 07.12.2012
Un cercetător de la Universitatea Paul Sabatier din Toulouse a descoperit în sud-vestul Franţei un grup de peşti care au învăţat să ucidă păsări.

Pe măsură ce râul Tarn traversează oraşul Talbi, acesta trece pe lângă o mică insulă de pietriş unde porumbeii se adună pentru a se spăla. În apele din apropierea acestei insuliţe se găseşte cel mai mare peşte din Europa, somnul, exemplarele de aici atingând 1-1,5 metri în lungime. Somnii din acest râu au învăţat să iasă pe mal pentru câteva secunde, unde prind câte un porumbel, aruncându-se apoi înapoi în apă pentru a-l înghiţi.

Comportamentul acestor exemplare de somn se aseamănă cu cel al altor vânători acvatici, precum delfinii cu bot gros din Carolina de Sud, care gonesc peştii de mici dimensiuni pe plaje, sau balenele ucigaşe din Argentina, care înoată pe plaje pentru a prinde leii de mare care se odihnesc acolo. Comportamentul somnilor din râul Tarn este atât de asemănător încât cercetătorul Julien Cucherousset de la Universitatea Paul Sabatier din Toulouse îi descrie cu supranumele „balenele ucigaşe de apă dulce”.

Cucherousset a aflat de comportamentul ciudat al acestor peşti de la pescarii din zonă. Odată alertat, cercetătorul a petrecut toată vara anului 2011 filmând de pe un pod aflat deasupra insulei, surprinzând de-a lungul timpului 54 de atacuri ale somnilor, dintre care 28% au fost încununate de succes.

Cercetătorul nu ştie de ce somnii se comportă în acest fel neobişnuit. Somnul european a fost introdus în râul Tarn abia în anul 1983, astfel că o posibilitate ar fi faptul că această specie invazivă a mâncat prea mulţi peşti locali şi sunt nevoiţi să caute alte surse de hrană.

Iată imaginile filmate de cercetătorul francez:

Sursa: Discover Magazine