Home » D:News » Tulburările asociate obezităţii ar putea fi tratate cu ajutorul viermilor paraziţi

Autor: Maria Olaru 01.09.2013
Infestarea cu unii viermi paraziţi nu constituie neapărat un lucru rău, susţine un nou studiu realizat de o echipă internaţională de specialişti de la University of Georgia, Harvard School of Public Health, Université François Rabelais din Tours, Franţa şi Central South University, Changsha, Hunan, China.

Studiul a demonstrat că odată ce pătrund în interiorul gazdei, mulţi viermi paraziţi secretă o moleculă glucidică cu acţiune antiinflamatoare care are potenţialul de a ajuta la tratarea tulburărilor metabolice asociate cu obezitatea.

Molecula glucidică este eliberată de paraziţi pentru a-i ajuta să se ferească de sistemul imunitar. Prin reducerea inflamaţiei, ei se pot ascunde mai bine în interiorul ţesuturilor, iar gazda umană experimentează mai puţine simptome.

„Obezitatea este o boală inflamatoare. De aceea, noi am plecat de la ipoteza că această moleculă glucidică ar putea avea efect asupra unor complicaţii asociate cu obezitatea”, a declarat coautorul Donald Harn.

Cercetătorii au testat această ipoteză pe şoareci care au fost hrăniţi cu alimente bogate în grăsimi. Cei din grupul de control au experimentat multe dintre simptomele asociate cu îngrăşarea excesivă, precum rezistenţa la insulină, nivel înalt al trigliceridelor şi al colesterolului. Şoarecii care au primit tratamentul cu molecule glucidice au luat şi ei în greutate, dar nu au experimentat niciun fel de efecte negative.

„Toţi indicatorii metabolici asociaţi cu obezitatea au fost readuşi la normal prin tratarea şoarecilor cu acest coagulant glucidic. Chiar dacă nu va preveni apariţia obezităţii, tratamentul va atenua unele dintre problemele cauzate de aceasta. ”, a explicat Harn.

Aceeaşi moleculă glucidică produsă de paraziţi se găseşte şi în fătul uman aflat în dezvoltare şi în laptele mamei, cu rolul de a stabili funcţii metabolice. Cu toate acestea, dincolo de pruncie, această moleculă glucidică se găseşte doar la nivelul câtorva celule, singura sursă externă fiind viermii paraziţi.

În urma studiilor s-a observat că molecula în cauză ar putea ajuta şi la crearea unor tratamente împotriva psoriazisului şi a unor medicamente care să împiedice organismul să accepte mai bine organele transplantate. De asemenea, s-a constatat că molecula poate stopa simptomele sclerozei multiple la şoareci.

Sursa: UGA