Home » D:News » Cel mai mic „nanolaborator” introdus în corp detectează atacul de cord cu 4 ore înainte să aibă loc! (VIDEO)

Publicat: 20.03.2013
Oamenii de ştiinţă din Elveţia au conceput cel mai mic implant medical cu senzori multipli din istorie. Cipul ce măsoară 14 milimetri în lungime poate măsura moleculele de sângele unui organism viu, transmiţând rezultatele obţinute către o aplicaţie de telefon sau de tabletă. Specialiştii anunţă că dispozitivul intitulat „IronIC system” poate detecta atacurile de cord cu câteva ore înainte ca acestea să aibă loc.

„Minilaboratorul personal” poate analiza concentraţia mai multor substanţe din sânge ce indică starea de sănătate a pacientului. Odată implantat sub piele, dispozitivul inventat de cercetătorii elveţieni poate detecta până la cinci proteine şi aminoacizi simultan, transmiţând rezultatele direct către computerul doctorului. Această metodă va permite oamenilor să obţină o îngrijire mult mai personalizată decât permit astăzi testele de sânge tradiţionale. De asemenea, doctorii vor putea monitoriza pacienţii mult mai bine decât o pot face astăzi, acest lucru fiind valoros mai ales în cazul persoanelor ce suferă de afecţiuni cronice sau care sunt supuşi unei cure de chimioterapie.

Implantul cuprinde cinci senzori, un radiotransmiţător şi o sistem de alimentare. În afara corpului se găseşte un plasture care conţine o baterie ce oferă sistemului 1/10 dintr-un watt prin pielea pacientului, eliminând astfel nevoia de a opera atunci când dispozitivul necesită să fie încărcat.

Sandro Carrara, unul dintre cercetătorii implicaţi în acest proiect, afirmă că „o moleculă cunoscută sub numele de troponină ce este eliberată de muşchiul cardiac cu 3-4 ore înainte de un atac de cord, atunci când muşchiul începe să aibă probleme de funţionare”. Membrul echipei din cadrul Institutului Elveţian Federal de Tehnologie din Lausanne a declarat pentru The Verge că „sistemul conceput de noi poate detecta această moleculă cu trei-patru ore înainte ca acest eveniment fatal să aibă loc”.

Până acum, cercetătorii au testat un prototip pe şoareci, rezultatele experimentului arătând că dispozitivul este la fel de bun în detectarea celor cinci substanţe ca testele de sânge tradiţionale.

Oamenii de ştiinţă vor prezenta rezultatele obţinute în cadrul conferinţei Design, Automate and Test Europe, ce urmează să aibă loc astăzi. Specialiştii se aşteaptă ca dispozitivul să fie lansat pe piaţă abia în patru ani, estimând că producţia în masă va permite ca un singur dispozitiv să fie produs pentru mai puţin de un dolar.

Surse: The Verge, EPFL