Home » D:News » De ce se îmbracă femeile în roşu? Răspunsul poate fi surprinzător

De ce se îmbracă femeile în roşu? Răspunsul poate fi surprinzător

De ce se îmbracă femeile în roşu? Răspunsul poate fi surprinzător
Publicat: 29.05.2013
V-aţi îmbrăcat astăzi cu o rochie roşie sau cu un pulover roz? Un nou studiu sugerează că aceste elemente de vestimentaţie transmit un mesaj ascuns: ar putea fi un semn făţiş ce anunţă fertilitatea femeii.

În noua cercetare, 124 de femei cu vârste cuprinse între 18 şi 47 de ani au fost întrebate de oamenii de ştiinţă ce culoare are bluza pe care o poartă şi când a avut loc ultima menstruaţie. Cu ajutorul întrebării din urmă, cercetătorii au putut stabili care dintre participantele la studiu se aflau în punctul maxim de fertilitate (acesta înregistrându-se la 6-14 zile de la ultimul ciclu).

Studiul a relevat că era de trei ori mai probabil ca femeile ce purtau roşu sau roz să se găsească la punctul maxim de fertilitate în comparaţie cu femeile care purtau alte culori.

Alte cercetări mai vechi au arătat că anumite animale se etalează în perioadele fertile pentru a atrage parteneri, însă până acum nu erau cunoscute dovezi care să ateste existenţa acestui obicei în rândul oamenilor. Cercetătorii afirmă că noul studiu oferă câteva dovezi ce atestă că există o metodă directă prin care potenţialii parteneri pot observa ovulaţia – momentul din lună când o femeie are cele mai multe şanse să rămână însărcinată.

Cu toate acestea, cercetătorii subliniază că este nevoie de cercetări suplimentare pentru a reproduce rezultatele într-o populaţie mai numeroasă. De asemenea, studiul nu a măsurat nivelul hormonilor, o metodă mai eficientă de stabilire a punctului maxim de fertilitate.

Numeroase culturi asociază culoarea roşie cu dragostea şi pasiunea, iar cercetări mai vechi au arătat că bărbaţii care au fost rugaţi să noteze imagini ce înfăţişau femei în funcţie de gradul de atracţie tindeau să ofere note mai mari dacă fotografiile erau înconjurate de un chenar roşu.

Unele studii au arătat că, în timpul perioadei de maximă fertilitate, femeile tind să prezinte o dorinţă sexuală sporită, sunt mai atrase de trăsăturile masculine şi tind să poarte haine mai îndrăzneţe.

Cercetătorii afirmă că nu au identificat motivele pentru care femeile se îmbracă în roşu şi roz în perioada de ovulaţie, fiind nevoie de alte studii pentru a stabili dacă femeile iau această decizie deoarece doresc să pară sexy.

O ipoteză porneşte de la faptul că aceste culori atrag atenţia, iar femeile – conştient sau inconştient – doresc să atragă atenţia asupra propriei persoane în perioada în care se simt sexy, chiar dacă nu caută neapărat atenţia bărbaţilor, spun cercetătorii.

Un alt studiu realizat de cercetători a arătat că mai puţine femei poartă roşu în perioada de fertilitate în timpul verii faţă de perioada de iarnă. O posibilă explicaţie ar putea fi faptul că femeile poartă roşu mai ales în situaţiile în care nu pot folosi alte strategii prin care să atragă atenţia, cum ar fi reducerea numărului de haine purtate (ceea ce este mai uşor în timpul verii), afirmă Alec Beall, unul dintre cercetătorii ce au realizat acest studiu.

Cercetarea a fost prezentată în cadrul întrunirii anuale a Association for Psychological Science. Studiul va fi publicat în jurnalul Psychological Science.

Sursa: LiveScience

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, concepută să devină cea mai mare destinație de entertainment, retail și tehnologie de pe continent care va transforma țara într-un nou epicentru global al divertismentului
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, ...
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?
Pentru prima dată în istorie, 8 nave spațiale sunt andocate la Stația Spațială Internațională
Pentru prima dată în istorie, 8 nave spațiale sunt andocate la Stația Spațială Internațională
Surpriză: Untura de porc, mai sănătoasă decât uleiul pentru prăjit
Surpriză: Untura de porc, mai sănătoasă decât uleiul pentru prăjit