Atenţie, bărbaţi! A fost descoperită strategia care vă păcăleşte să plătiţi mai mult la cumpărături

11 06. 2013, 00:00

Acum pe această listă putem adăuga şi faptul că roşul îi poate convinge pe bărbaţi să plătească mai mult chiar şi pentru aşa-zisele produse reduse. 

„Consumatorii de sex masculin percep reducerile ca fiind mai mari atunci când preţurile sunt scrise cu roşu, comparativ cu situaţiile în care sunt scrise cu negru. Atunci când bărbaţii văd preţurile scrise cu roşu, ei au o atitudine pozitivă, percepându-le ca fiind mult mai mici decât în realitate”, au notat autorii studiului. 

Într-un experiment, 163 de absolvenţi ai unei facultăţi de afaceri au fost rugaţi să îşi imagineze că sunt nevoiţi să utileze un apartament. Apoi, participanţii au primit o o broşură în care se găseau 3 prăjitoare de pâine şi 2 cuptoare cu microunde. Jumătate dintre participanţi au văzut o broşură în care preţurile erau scrise cu cerneală neagră, în timp ce restul participanţilor au primit o broşură în care preţurile erau trecute în roşu. 

Ulterior, participanţii au fost rugaţi să evalueze dacă magazinul chiar le oferea nişte discounturi veritabile şi apoi să descrie starea emoţională pe care o simţeau în acest motiv (dacă erau fericiţi, mulţumiţi, încântaţi). 

Rezultatele au indicat că „bărbaţii percep preţurile ca fiind mai scăzute atunci când sunt scrise cu roşu. În schimb, această tendinţă nu s-a constatat şi în rândul femeilor”. Această percepţie pare să fie determinată de emoţii. Bărbaţii care au văzut preţurile scrise cu roşu au declarat că au experimentat mai multe emoţii pozitive, comparativ cu restul subiecţilor. 

Într-un alt experiment realizat pe 152 de studenţi, participanţii au declarat atât nivelul lor de cunoştinţe legate de prăjitoare de pâine şi cuptoare cu microunde, cât şi „interesul de a învăţa despre aparatele de bucătărie”. Apoi, la fel ca în cazul de mai sus ei au fost împărţiţi în două grupuri şi au primit cele două tipuri de broşuri. 

Din nou, diferenţa de percepţie a preţului a fost evidenţiată, doar că de data aceasta ea a fost mai mare în rândul bărbaţilor care aveau un nivel scăzut de cunoştinţe legate de aparatele electrocasnice. 

Prin urmare, această a doua cercetare demonstrează că „puterea” culorii roşii se manifestă atunci când bărbaţii nu se pricep foarte bine la domeniul în care fac cumpărăturile. 

Morala acestor cercetări ar fi că nu trebuie să vă trimiteţi partenerii de sex masculin să cumpere lucruri de care ei nu sunt interesaţi sau despre care nu ştiu prea multe, deoarece ei sunt dispuşi să plătească mult mai mult pe aceste produse decât ar trebui. 

Sursa: Pacific Standard