Home » D:News » Cinci lucruri pe care trebuie să le faci pentru a supravieţui unui accident aviatic

Cinci lucruri pe care trebuie să le faci pentru a supravieţui unui accident aviatic

Autor: Maria Olaru 07.10.2013
Cinci lucruri pe care trebuie să le faci pentru a supravieţui unui accident aviatic
Şansele de a supravieţui unui accident pecum cel recent, care a avut loc pe Aeroportul Internaţional San Francisco, sunt surprinzător de mari. Mai bine de 95% dintre pasagerii care se aflau la bordul avionului Boeing 777-200 în timpul accidentului au scăpat cu viaţă.

În ciuda acestor statistici, mulţi oameni au o atitudine fatalistă când vine vorba de accidente de avion, lucru care poate duce la un nivel periculos de apatie mai ales în ceea ce priveşte demonstraţiile de siguranţă realizate de însoţitorii de bord. „Unul dintre motivele pentru care pasagerii nu sunt suficient de atenţi la aceste demonstraţii poate fi acela că ei cred că nu ar putea supravieţui accidentelor”, indică raportul National Transportation Safety Board (NTSB), din SUA. 

În realitate, nu numai că oamenii supravieţuiesc accidentelor de acest fel, dar ei pot şi să se asigure de siguranţa lor, spun experţii care ne sfătuiesc să avem în vedere următoarele lucruri data viitoare când ne urcăm în avion:

1. Trebuie să purtăm îmbrăcăminte comodă

Înainte de a pleca spre aeroport, îmbrăcaţi-vă corespunzător. În cazul unei situaţii de urgenţă veţi avea nevoie de încălţări şi haine practice.

„Imaginaţi-vă că trebuie să fugiţi dintr-un avion care arde. În astfel de situaţii câte de bine vă veţi descurca fiind încălcaţi cu şlapi sau cu pantofii cu toc?”, a declarat Cynthia Corbett, de la Federal Aviation Administration. 

De asemenea, ideal ar fi să purtăm pantaloni lungi şi bluze cu mâneci lungi pentru a proteja pielea de flăcări şi obiecte ascuţite. Potrivit NTSB, 68% din pasagerii ucişi în accidente aviatice au murit din cauza rănilor produse în timpul incendiilor ce au apărut după prăbuşire.

2. Alegeţi cu grijă locurile

O analiză realizată în 2007 de Popular Mechanics a scos la iveală că pasagerii aflaţi pe locurile din spatele unui avion au mult mai multe şanse de supravieţuire comparativ cu pasagerii de pe locurile din faţă. 

Analizând toate accidentele ce s-au produs din 1971 până în 2007, specialiştii au concluzionat că pasagerii poziţionaţi pe locurile din spate au cu 40% mai multe şanse de a supravieţui, comparativ cu pasagerii din primele locuri. 

Desigur, fiecare accident este diferit, iar rapoartele au indicat că au existat şi cazuri în care pasagerii care ocupau locurile din faţă au avut o rată mai mare de supravieţuire. 

De asemenea, indiferent în ce secţiune a avionului sunteţi aşezat, încercaţi să vă rezervaţi un loc aproape de una dintre ieşiri. 

3. Decolarea şi aterizarea

Experţii specializaţi pe situaţii de siguranţă au constatat că cel mai probabil este ca un accident aviatic să se producă în primele trei minute de la decolare sau cu 8 minute înainte de aterizare. În aceste intervale de timp, trebuie să fim încălţaţi, să nu ţinem măsuţele rabatabile în faţa noastră şi să analizăm distanţa dintre noi şi cele mai aproape două ieşiri. 

În plus, experţii recomandă să ţinem un bagaj de mână la picioare în aşa fel încât membrele noastre să nu ajungă sub scaunul din faţă şi să se rănească în urma unui eveniment nefericit. 

Dacă impactul este iminent, este important să rămânem calmi şi să ne asigurăm că luăm o poziţie ce ne poate creşte şansele de supravieţuire. Mai excat, sacă avem un scaun în faţa noastră, ne încrucişăm mâinile pe spatele lui şi punem capul peste mâini. Dacă nu avem un scaun în faţă, atunci ne aplecăm în faţă şi ne îmbrăţişăm genunchii, menţinând capul în jos. 

De asemenea, în buzunarele noastre nu ar trebui să se găsească obiecte ascuţite precum pixurile. 

4. Regula celor 90 de secunde

Primele 90 de secunde după un accident sunt cele mai importante, pentru că dacă ne menţinem calmul şi mintea limpede, şansele de a supravieţui sunt mult mai mari. Totuşi, unii pasageri sunt atât de panicaţi încât nu reuşesc nici măcar să îşi deschidă centura pentru a se ridica. NTSB a declarat că multe dintre victimele din accidente sunt găsite pe scaune cu centura nedeschisă. 

Unul dintre motivele pentru care au supravieţuit atât de mulţi oameni în urma accidentului din San Francisco este acela că au reuşit să evacueze repede avionul. O mişcare fatală, spun specialiştii, ar fi aceea de a încerca să luăm cu noi bagaje. 

5. La fel de sigur ca un ascensor

Un lucru pe care îl subliniază mereu experţii este acela că toate companiile aeriene au norme ce asigură un nivel foarte ridicat de siguranţă. Mai exact, doar unul din 1,2 milioane de zboruri ajunge să fie implicat într-un accident. 

Multitudinea de îmbunătăţiri din domeniul siguranţei au făcut ca avioanele să fie cu mult mai sigure ca automobilele. Riscul de a deceda în urma unui accident de avion este de aproximativ 1 la 11 milioane, în timp ce şansa de a-ţi pierde viaţa într-un accident de maşină este de 1 la 5.000. 

„Riscul de deces în cazul zborului cu un avion este echivalent cu cel de a-ţi pierde viaţa într-un accident cu un ascensor”, a declarat John Hansman, director al International Center for Air Transportation.

Cele mai noi articole
A scris istorie cu picturile sale, însă era extrem de brutal. Pe cea mai frumoasă dintre amantele sale a lăsat-o inconştientă
A scris istorie cu picturile sale, însă era extrem de brutal. Pe cea mai frumoasă dintre amantele sale a lăsat-o inconştientă
Cât costă un Hummer electric?
Cât costă un Hummer electric?
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Nivelurile de radiații de la Cernobîl sunt încă dăunătoare
Nivelurile de radiații de la Cernobîl sunt încă dăunătoare
Este Universul nostru programat ca un joc video?
Este Universul nostru programat ca un joc video?
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Delfinul robot care ar putea înlocui în curând animalele ținute în captivitate în parcurile acvatice
Delfinul robot care ar putea înlocui în curând animalele ținute în captivitate în parcurile acvatice
Răspunsul lui Elon Musk, după ce a fost întrebat de un fan dacă există viață pe alte planete
Răspunsul lui Elon Musk, după ce a fost întrebat de un fan dacă există viață pe alte planete
O creșă pentru puii de rechin, veche de 24 de milioane de ani, a fost descoperită
O creșă pentru puii de rechin, veche de 24 de milioane de ani, a fost descoperită
Robotul care poate executa sarcini manuale, scos la vânzare pentru 250.000 de dolari
Robotul care poate executa sarcini manuale, scos la vânzare pentru 250.000 de dolari
Un sistem alimentat cu energie solară extrage apa potabilă din aerul înconjurător
Un sistem alimentat cu energie solară extrage apa potabilă din aerul înconjurător
Ideea unui tunisian care studiază la Universitatea Dunărea de Jos din Galați pentru reciclarea apelor uzate
Ideea unui tunisian care studiază la Universitatea Dunărea de Jos din Galați pentru reciclarea apelor uzate
Studiourile Universal au confirmat că seria „Fast & Furious” ajunge la final
Studiourile Universal au confirmat că seria „Fast & Furious” ajunge la final
Astronauții vor avea acces la o rețea 4G pe suprafața Lunii
Astronauții vor avea acces la o rețea 4G pe suprafața Lunii
O navă de croazieră din SUA se reinventează în pandemie și devine clădire de birouri. Prețul pentru o cabină
O navă de croazieră din SUA se reinventează în pandemie și devine clădire de birouri. Prețul pentru o cabină
Microsoft a anunțat lansarea centrelor de date mobile
Microsoft a anunțat lansarea centrelor de date mobile
Top 10 informații esențiale despre arhitectura romană
Top 10 informații esențiale despre arhitectura romană
Organul misterios din centrul capului uman, descoperit abia acum de oamenii de știință
Organul misterios din centrul capului uman, descoperit abia acum de oamenii de știință