Home » D:News » Creierul produce singur un medicament anti-Alzheimer… dacă îl ajuţi printr-o metodă simplă

Publicat: 14.10.2013
Exerciţiul fizic – fie măcar mersul pe jos, în ritm susţinut - poate fi un factor-cheie în întârzierea instalării unor boli ca Alzheimer şi Parkinson. Secretul? O substanţă produsă în mod natural de organism în timpul exerciţiului fizic şi care are un rol protector pentru creier.

Cercetătorii speră ca, într-o zi, acestă substanţă să poată fi folosită ca medicament injectabil, pentru a opri evoluţia bolii Alzheimer.

Este vorba despre o proteină numită FNDC5, produsă de organism în cursul efortului muscular şi care este eliberată în fluxul sanguin sub forma unui hormon numit irisină.

Cercetări efectuate la Dana-Farber Cancer Institute din Boston, SUA, arată că substanţa controlează un important mecanism neuroprotector din creier.

Într-un studiu de laborator realizat pe şoareci, animalele au fost puse să alerge regulat într-o roată, timp de 30 de zile, ceea ce a ridicat nivelul proteinei FNDC5 în organism. Aceasta, la rândul ei, a stimulat producerea unei substanţe numite factor neurotrofic derivat din creier (BDNF), într-o zonă a creierului asociată cu învăţarea şi memoria.

Cercetătorii au folosit apoi un virus inofensiv pentru a introduce proteina în organismul şoarecilor, în fluxul sanguin, în speranţa că FNDC5 va ajunge la creier şi va stimula producţia de BDNF.

Şapte zile mai târziu, examinând creierele şoarecilor, au observat o creştere semnificativă a nivelului de BDNF în aria cerebrală numită hipocampus.

Deşi mai sunt necesare multe cercetări, inclusiv pentru a obţine o formă stabilă de irisină, specialiştii speră să poată folosi substanţa pentru a menţine neuronii din creierul uman în formă bună, ferindu-i de ravagiile bolii Alzheimer.

Sursa: Mail Online / Foto: Hepta