Home » D:News » Înapoi în timp: cum arăta galaxia noastră acum 11 miliarde de ani? (FOTO)

Înapoi în timp: cum arăta galaxia noastră acum 11 miliarde de ani? (FOTO)

Publicat: 15.11.2013
„Pentru prima dată avem imagini prin care să vedem cum arăta Calea Lactee în trecut”, a declarat cercetătorul Pieter G. van Dokkum de la Universitatea Yale, după ce el şi echipa sa de specialişti au folosit imagini realizate Telescopul Hubble pentru a ne prezenta trecutul galaxiei noastre.

Această imagine, care reconstituie modul în care arăta galaxia noastră acum 11 miliarde de ani, a fost realizată pe baza altor imagini ce surprind galaxia M33, o aglomerare de stele care se aseamănă cu Calea Lactee.

Oamenii de ştiinţă de la NASA spun că aceasta este un punct de vedere imaginar care ne poate ajuta să înţelegem modul în care arăta galaxia noastră acum 11 miliarde de ani, dacă ar fi fost văzută de pe o presupusă planetă.

Aşa arăta Calea Lactee acum 11 miliarde de ani    Aşa arăta Calea Lactee acum 11 miliarde de ani

Aşa cum se poate observa, discul şi  aglomerările de stele din centrul Căii Lactee trebuie să fi fost mai mici şi mai puţin strălucitoare în trecutul ei îndepărtat. În schimb, se poate observa strălucirea puternică produsă de naşterea stelelor noi care are  loc în nebuloasele roz strălucitoare. Cele câteva stele vizibile sunt de culoare albastră şi luminoase, fiind încă tinere.

În prezent, cerul nopţii este dominat de strălucirea albă a nenumăratelor stele de vârstă mijlocie care se întind de-a lungul galaxiei. Şi „poluarea” interstelară alcătuită din praf şi care se strecoară printre stele poate fi observată acum pe cer. Comparativ cu acum 11 miliarde de ani, numărul stelelor aflate în proces de formare, înconjurate de nebuloase roz, este mult mai mic.

Calea Lactee aşa cum arată ea în prezent    Calea Lactee aşa cum arată ea în prezent