Home » D:News » Cum te poate ajuta fericirea să ai parte de o condiţie fizică mai bună?

Cum te poate ajuta fericirea să ai parte de o condiţie fizică mai bună?

Autor: Marius Comper 01.22.2014
Cum te poate ajuta fericirea să ai parte de o condiţie fizică mai bună?
Persoanele fericite se bucură de multiple avantaje, printre care şi acela de a trăi mai mult, iar o nouă cercetare realizată de oamenii de ştiinţă britanici arată că oamenii care se bucură din plin de viaţă au o formă fizică mai bună decât cei care sunt nefericiţi, informează dailymail.co.uk.

Un studiu recent a arătat că persoanele care se bucură de viaţă merg mult mai repede şi sunt mai active la vârste înaintate, în comparaţie cu persoanele nefericite. De asemenea, oamenii în vârstă care sunt fericiţi au mai puţine probleme în a se da jos din pat, în a se îmbrăca şi spăla.

Pentru realizarea acestui studiu, cercetătorii de la University College London au evaluat 3.199 de bărbaţi şi femei cu vârsta de peste 60 de ani, care locuiesc în Marea Britanie.

Oamenii de ştiinţă au monitorizat legătură dintre starea de bine emoţională şi bunăstarea fizică a participanţilor, pe o durată de opt ani.

Participanţii la studiu au fost împărţiţi în trei grupuri – 60-69 de ani, 70-79 de ani şi 80 de ani sau mai mult – şi au fost întrebaţi despre bucuriile lor în viaţă.

Apoi, cercetătorii au realizat o serie de interviuri cu voluntarii pentru a determina dacă au întâmpinat dificultăţi în realizarea activităţilor zilnice, cum ar fi să se dea jos din pat, să se îmbrace şi să se spele.

Studiul a arătat că oamenii în vârstă care sunt mai fericiţi şi se bucură de viaţă au prezentat un declin mai scăzut în ceea ce priveşte activităţile fizice odată cu înaintarea în vârstă. Aceştia sunt mai puţin predispuşi să dezvolte deficienţe în activităţile zilnice, cum ar fi să se îmbrace sau să se ridice din pat, iar viteza lor de mers arată un declin fizic mai scăzut, comparativ cu cei care se bucură mai puţin de viaţă„, a spus Andrew Steptoe, care a făcut parte din echipa de cercetători ce a realizat studiul.

În cazul participanţilor cu vârsta cuprinsă între 60 şi 69 de ani s-a înregistrat un nivel mai ridicat de bunăstare fizică, la fel ca în cazul celor cu un nivel socio-economic şi educaţional ridicat şi al celor care erau căsătoriţi şi munceau.

În schimb, persoanele care sufereau de boli cronice, precum afecţiuni cardiace, diabet, artrită, accident vascular cerebral şi depresie, au arătat un nivel mai mic de bunăstare fizică.

Persoanele al căror nivel de bunăstare fizică a fost mai mic au fost de trei ori mai predispuse să întâmpine probleme în activităţile zilnice.

De asemenea, un studiu anterior a arătat că persoanele în vârstă care se bucură din plin de viaţă au mai multe şanse să supravieţuiască în următorii opt ani. Ceea ce arată acest nou studiu este că aceştia au şi o condiţie fizică mai bună.

Studiul a fost publicat în Canadian Medical Association Journal.

Surse: Mediafax, Daily Mail, CMAJ