Home » D:News » Dovada că în trecut a existat viaţă pe Marte? Descoperirea surprinzătoare a unor oameni de ştiinţă (FOTO)

Publicat: 26.02.2014
Un studiu recent, publicat în luna februarie în revista Astrobiology, prezintă o teorie surprinzătoare, potrivit căreia există dovezi ale unor forme de viaţă din trecut pe planeta Marte. Acestea s-ar regăsi pe un meteorit care provine de pe Planeta Roşie.

O echipă de savanţi susţine că pe meteoritul marţian Yamato 000593 există dovezi ale unor vechi forme microscopice de viaţă care populau în trecut Planeta Roşie.

Pe această rocă au fost observate tuneluri microscopice şi sferule, care ar fi fost săpate cu mult timp în urmă de microorganisme care trăiau pe Marte.

Autorii studiului (Lauren White, Everett Gibson., Kathie Thomas-Keprta, Simon Clemett şi David McKay) nu pot exclude complet varianta ca microtunelurile să fi fost create de mecanisme abiotice, dar se bazează pe asemănarea mostrelor de sol cu fragmente terestre, care prezintă urme biologice.

Noua teorie este deja foarte dezbătură în comunitatea oamenilor de ştiinţă. Cu 18 ani în urmă, alţi cercetători anunţau că au găsit dovezi ale unor forme de viaţă pe un alt meteorit marţian, Alan Hills 84001 (ALH84001). Atunci mai mulţi savanţi au susţinut că presupusele nanofosile aveau de fapt origine abiotică.

Echipa de cercetători va continua să analizeze meteoritul Yamato 000593, care are 13,5 kilograme şi o vechime de aproximativ 1,3 miliarde de ani. El a aterizat în Antarctica în urmă cu 10.000 de ani, după ce a fost „aruncat” de pe Marte în urma unui impact puternic. A fost descoperit în anul 2000 de o echipă de cercetători japonezi.

„Trebuie să analizăm moleculele de carbon găsite pe meteorit”, spune Everett Gibson, care face parte din echipa de cercetători, dar şi din echipa care a analizat în anul 1996 meteoritul ALH84001.

În prezent, robotul Curiosity caută pe Marte dovezi ale prezenţei carbonului organic. Este însă esenţial ca oamenii de ştiinţă să poată prelua mostre de sol pe care să le analizeze pe Pământ, cu instrumente precise, pentru ca rezultatele să fie corecte.

Asta s-ar putea întâmpla abia peste zeci de ani, iar până atunci meteoriţii marţieni sunt cea mai bună variantă pentru cercetare, susţine Gibson.

Sursa: NBC News