Prima pagină D:News

Cum să reduci „colesterolul rău”: specialiştii recomandă o schimbare alimentară simplă

Redactia Descopera.ro | 04.11.2014 | ● Vizualizări: 621
Leguminoasele - mazăre, linte, năut, fasole - au puterea de a reduce colesterolul „rău”, cu condiţia să consumăm o porţie - 130 g - în fiecare zi.      (Foto: Shutterstock.com) + zoom
Galerie foto (1)

Consumul de leguminoase - mazăre, linte, fasole, năut -, o porţie pe zi, reduce semnificativ nivelul „colesterolului rău” şi, prin urmare, riscul apariţiei bolilor cardiovasculare, arată un studiu recent realizat în Canada.

Studiul a fost realizat de specialiştii de la St. Michael's Hospital, din Toronto, care spun că oamenii din America de Nord consumă, în prezent, mai puţin de o jumătate de porţie de zi, în medie, din aceste alimente, aşa că ar trebui să-şi dubleze consumul pentru ca leguminoasele să aibă efect asupra colesterolului sangvin.

Cercetătorii au analizat 26 de studii randomizate, ce cuprindeau în total 1.037 de persoane.

Consumul unei porţii de leguminoase pe zi, arată studiul reduce nivelul LDL (colesterolul „rău”, cum este numit în limbajul familiar) cu 5%, ceea ce se traduce printr-o scădere cu 6-10% a riscului de boli cardiovasculare.



La bărbaţi, reducerea nivelului LDL a fost mai marcată decât a femeie, posibil din cauză că bărbaţii tind să aibă o alimentaţie mai nesănătoasă decât femeile şi niveluri mai mari de colesterol, astfel încât beneficiază mai mult de pe urma unei schimbări în bine a dietei, cred cercetătorii.

Unii dintre participanţi au prezentat, la început, anumite simptome digestive deranjante, precum balonări, flatulenţă, diaree sau constipaţie, dar aceste simptome s-au atenuat pe parcursul studiului. 

Rezultatele studiului au fost publicate în Canadian Medical Association Journal.

O porţie de leguminoase ar însemna 130 de grame (aproximativ trei sferturi de cană). Aceste alimente au un indice glicemic scăzut (adică sunt descompuse şi absorbite lent în organism, fără a produce creşteri bruşte ale glicemiei), iar oamenii care le includ în alimentaţie tind să consume la aceeaşi masă cantităţi mai mici de proteine animale şi grăsimi „trans”, dăunătoare sănătăţii.

Sursa: Science Daily

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI