Home » D:News » Comutatorul care accelerează arderea grăsimilor şi previne îngrăşarea şi diabetul, descoperirea care va combate obezitatea

Publicat: 15.04.2014
O proteină care acţionează ca un "comutator genetic" asupra metabolismului, putând astfel să combată eficient obezitatea, a fost descoperită de cercetătorii de la Beth Israel Deaconess Medical Center (BIDMC) din oraşul american Boston.

Oamenii de ştiinţă americani afirmă că au făcut o descoperire majoră în lupta contra obezităţii: ei au descoperit un „comutator-genetic” care controlează metabolismul. Astfel, într-un test realizat pe şoareci, ei au identificat o nouă proteină care controlează metabolismul şi au folosit-o pentru a reduce considerabil riscul de apariţie a obezităţii şi a diabetului.

Prin manipularea procesului biochimic care stă la baza abilităţii celulelor de „a arde” energie, cercetătorii americani sunt de părere că vor putea în curând să dezvolte noi terapii care le vor ajuta pe persoanele obeze să slăbească eficient.

Studiul cercetătorilor de la Beth Israel Deaconess Medical Center din Boston a fost publicat în numărul din 10 aprilie al revistei Nature.

Prin reducerea cantităţilor de proteină nicotinamidă N-metiltransferază (NNMT) din grăsimi şi din ficat dezvoltarea diabetului şi a obezităţii este redusă considerabil.

Graţie acestei descoperiri, acum deţinem o metodă de manipulare a metabolismului care ar putea accelera producţia de energie şi ar putea conduce la pierderea în greutate„, a declarat Barbara Kahn, coordonatoarea studiului.

Studiul a analizat un mecanism biochimic specific, cunoscut sub denumirea de „ciclu futil”, în cadrul căruia reacţiile celulare sunt accelerate, iar organismul generează astfel mai multă energie.

Ştim cu toţii anumiţi oameni care par că pot să mănânce absolut tot ce vor şi să nu se îngraşe deloc. O parte din acest control natural al greutăţii se datorează metabolismului celular – rata înăscută a organismului de a arde energie. Ciclul futil este o metodă de accelerare a folosirii energiei în celule„, a spus aceeaşi cercetătoare.

Savanţii americani au folosit, de asemenea, o altă tehnică, utilizată deja cu succes în tratarea altor boli umane şi, din acest motiv, consideră că noua lor metodă va putea fi folosită în curând pe piaţă.

„Descoperirea noastră este deosebit de interesantă, întrucât tehnologia antisens oligonucleotidă (ASO) pe care am utilizat-o pentru a inhiba gena NNMT în studiul nostru este deja folosită în tratamentul altor boli ale oamenilor”, a adăugat Barbara Kahn.

Tehnologia ASO a fost deja aprobată de Food and Drug Administration (FDA) în tratamentul contra cauzelor genetice ce generează cantităţi mari de colesterol şi hiperlipidimie, ca şi în tratamentul contra infecţiilor oculare virale.

NNMT este o enzimă care procesează vitamina B3 şi a fost asociată cu anumite tipuri de cancer şi maladia Alzheimer, a precizat Qin Yang, cercetător la BIDMC şi profesor la Universitatea Harvard, coautor al studiului.

„Acum, am identificat un rol cu totul nou pe care această enzimă îl are asupra ţesuturilor de grăsime – ea regularizează metabolismul energiei”, a adăugat acelaşi cercetător.

Surse: MediafaxBeth Israel Deaconess Medical Center, Harvard Medical School

Biobateriile cu bacterii ar putea genera energie pentru săptămâni întregi
Acupunctura ar putea reduce migrenele? Iată ce spune știința!
Carnea de pui oferă mai multe proteine decât cea bazată pe plante, arată un studiu
Acarienii care se împerechează pe fețele noastre noaptea sunt amenințați cu dispariția
Ce s-a întâmplat în „croaziera morții” care a recuperat cadavrele de pe epava Titanicului?
Deslușirea originii misterioaselor explozii radio, un proces bizar care are loc în întregul Univers