Home » D:News » Cel mai lung experiment din istorie. Cercetătorii au aşteptat 84 de ani să vadă o picătură căzând (VIDEO)

04.20.2014
În anul 1930, cercetătorii de la Universitatea din Queensland, Australia, au organizat un experiment inedit, care necesita foarte multă răbdare. Mult mai multă decât în cazul oricărui alt experiment ştiinţific.

Cel care a avut curajoasa idee a fost fizicianul Thomas Parnell, care a vrut astfel să demonstreze că smoala, deşti pare să fie solidă, este în realitate un lichid foarte vâscos.

Din 1930 şi până acum, în recipientul fizicienilor au căzut doar 9 picături, ultima având nevoie de 13 ani pentru a se desprinde, după cum se vede şi în acest filmuleţ time lapse.

Experimentul este deja înscris în Cartea Recordurilor ca fiind cel mai lung din lume si a primit şi premiul IgNobel, în anul 2005, pentru proiecte amuzante. Cu toate acestea, experimentul este unul ştiinţific.

Din păcate, John Mainstone, cel care a supravegheat timp de 50 de ani experimentul, a murit anul trecut şi a ratat de trei ori momentul în care ar fi putut să vadă picăturile căzând. Prima dată în 1977, a doua oară în 1988 şi a treia oară în 2000.

Anul trecut, un experiment similar organizat la Trinity College din Dublin a fost primul în care cercetătorii au putut filma o picătură de smoală căzând, după 69 de ani. Experimentul irlandezilor este ceva mai recent, fiind început în anul 1944.

Omizi veninoase ciudate care arată ca niște „peruci mergătoare” au invadat un stat american