Home » D:News » Un medicament folosit foarte des şi în România are efecte negative mai puţin cunoscute. Avertismentul cercetătorilor

04.23.2014
Ibuprofenul, un analgezic deseori recomandat frecvent pentru diferite tipuri de durere, este un puternic iritant gastric, putând provoca ulcer. Recent, cercetătorii au descoperit şi alte efecte negative ale acestui medicament.

Analizând date obţinute în 20 de ani de cercetare despre analgezicele nesteroidiene, cum este şi ibuprofenul, oamenii de ştiinţă au observat că acesta are legătură cu o afecţiune numită sindromul intestinului permeabil.

Pe lângă aceste informaţii, un studiu recent al National Institutes of Health din Marea Britanie arată că acest medicament poate duce la inflamarea intestinelor şi ulterior la boala celiacă.

Din cauza creşterii permeabilităţii intestinale, substanţele toxice ajung în sânge, ducând la o reacţie a sistemului imunitar care blochează absorbţia nutrienţilor.

Un intestin permeabil poate duce şi la eliminarea glutenului în sânge, iar la persoanele predispuse la boala celiacă poate să apară o reacţie adversă la această substanţă, o intoleranţă.

Cei care suferă de boala celiacă nu pot mânca alimente care conţin gluten: paste, prăjituri, cereale, unele sosuri, pâine.

Este vorba de o boală autoimună, în care sistemul imunitar atacă din greşeală ţesuturi sănătoase. Simptomele includ diaree, balonare, flatulenţă, durere abdominală, pierdere în greutate şi oboseală.

Potrivit lui Alessio Farasno, noile date sugerează că ibuprofenul măreşte permeabilitatea intestinelor şi astfel poate duce la dezvoltarea intoleranţei la gluten.

Cercetătorii spun că riscul este şi mai mare dacă acest medicament este luat la scurt timp după ce pacientul face exerciţii fizice.

Pentru boala celiacă nu există tratament, singura soluţie este dieta fără gluten, care reduce simptomele.

Câți ani din viaţă „fură” poluarea? Răspunsul unui profesor de la Facultatea de Fizică