Home » D:News » 3 erupţii solare puternice au avut loc în doar 2 zile. Pământul va fi afectat de o furtună geomagnetică (VIDEO)

06.12.2014
NASA a mai observat o erupţie solară puternică miercuri, de clasă X1, care a avut lca la ora 09:06 GMT. În total, au avut loc 3 erupţii solare foarte puternice în doar 2 zile, iar efectul lor se va observa vineri, când planeta noastră ar putea fi afectată de o furtună geomagnetică provocată de ejecţiile de masă coronală care au urmat erupţiilor solare.

Din fericire, dacă această furtună va avea loc, va fi de tip G1, adică foarte slabă ca intensitate.

Este însă posibil să mai aibă loc alte erupţii solare, care s-ar putea înderpta direct spre Pământ, avertizează Spaceweather.com.

Erupţiile puternice şi ejecţiile de masă coronală pot fi periculoase pentru astronauţii aflaţi pe Staţia Spaţială Internaţională, şi pentru sateliţii de pe orbită.

Marţi, 10 iunie, astronomii au observat două erupţii solare consecutive, de clasă X, care sunt cele mai puternice de acest fel.

Prima erupţie a avut loc la ora 11:42 GMT şi a fost de clasă X2,2, iar a doua la ora 12:36, fiind inclusă în clasa X1,5.

Ambele erupţii au provocat blocarea comunicaţiilor radio timp de aproximativ o oră, au anunţat experţii de la Space Weather Prediction Center din Boulder, Colorado.

„Erupţiile solare emit radiaţii puternice. Acestea nu pot trece de atmosfera Terrei şi nu afectează fizic oamenii, dar dacă sunt puternice pot afecta comunicaţiile prin GPS şi semnalele după care se ghidează avioanele”, explică Karen Fox, de la NASA Goddard Space Flight Center.

Toate cele 3 erupţii solare au fost produse de Pata Solară 2087, aflată în partea de sud-est a Soarelui.

Exploziile solare de clasă X sunt cele mai puternice. Există de asemenea erupţii de clasă M şi de clasă C, care sunt cele mai slabe.

Sursa: Space.com, Live Science