Home » D:News » Cercetătorii au găsit în mumia „Omului Gheţurilor” urme de ADN care nu este uman

Publicat: 18.07.2014
În anul 1991, turiştii care făceau drumeţii în Alpii Otztal de la graniţa dintre Austria şi Italia au găsit trupul mumificat al unui bărbat, perfect conservat într-o bucată de gheaţă. Cercetătorii au aflat că mumia datează de acum 5.300 de ani şi că aparţine unui bărbat care a murit la vârsta de 45 de ani, care avea 1,6 metri înălţime şi 50 de kg.

Mumia conservată natural a lui Otzi, Omul Gheţurilor, se află acum la Muzeul de Arheologie al Tirolului de Sud, în Italia.

Recent, cercetătorii care au analizat mumia au găsit şi urme de ADN care nu este uman, fiind vorba de metagenom, fapt care indică prezenţa unor microbi.

Printre aceştia se numără Treponema denticola, un agent patogen care provoacă paradontoză, dar, în mod surprinzător, acesta nu a fost găsit în gură, ci în ţesuturile din osul unui şold, unde a ajuns probabil prin fluxul sanguin.

Bacteriile descoperite nu au apărut după moartea lui Otzi, ci au fost în trupul lui în timpul vieţii. Multe din ele au fost inofensive, dar unele i-au provocat boli şi suferinţă.

Descoperirea confirmă o radiografie publicată anului trecut, care arăta cu Otzi suferise de paradontoză, infecţie provocată de inflamarea gingiilor, care se extinde în timp şi la oasele maxilarului.

Sursa: I Fucking Love Science!