Home » D:News » Cea mai bună metodă pentru descoperirea extratereştrilor: examinarea nivelului de poluare al planetelor

Autor: Marius Comper 07.24.2014
Examinarea nivelului de poluare din jurul planetelor îndepărtate ar putea permite oamenilor de ştiinţă să descopere pe acele corpuri cereşti eventuale urme de viaţă şi chiar extratereştri, se afirmă într-un studiu publicat miercuri.

În anumite condiţii, astronomii ar putea reuşi să detecteze în deceniul următor prezenţa unor civilizaţii extraterestre industrializate, spun cercetătorii de la Centrul de astrofizică Harvard-Smithsonian, autorii studiului.

Oamenii de ştiinţă pot deja să studieze atmosferele planetelor aflate în afara Sistemului Solar pentru a detecta şi confirma prezenţa oxigenului şi a metanului, cel din urmă fiind un gaz ce poate fi produs de forme de viaţă inteligente şi de microbi.

Însă o civilizaţie extraterestră ar putea să emită în atmosferă şi alte gaze, de exemplu clorofluorocarburi (CFC), aşa cum fac oamenii pe Terra, precizează acelaşi studiu.

Astfel, astronomii ar putea să detecteze prezenţa acestor gaze în atmosferele unor planete îndepărtate graţie următorului telescop spaţial James Webb, pe care NASA intenţionează să îl lanseze în 2018. James Webb este un proiect ştiinţific care a costat 8,7 miliarde de dolari.

Acest telescop va fi de până la 100 de ori mai puternic decât predecesorul său, Hubble, potrivit agenţiei spaţiale americane.

Totuşi, există anumite limite legate de ceea ce acest aparat performant va putea să „vadă”. Astfel, va fi nevoie de concentraţii de CFC de 10 ori mai mari decât cele existente pe Terra pentru ca telescopul să poată să le detecteze.

O altă condiţie: va trebui ca planetele observate să se afle pe orbită în jurul unui tip special de stele – pitice albe.

Autorii studiului afirmă că această metodă de cercetare ar putea permite descoperirea unor forme de viaţă inteligente, dar ar putea găsi şi urmele unor civilizaţii extraterestre care s-au autodistrus.

Anumite substanţe pot să rămână în atmosfera terestră vreme de 50.000 de ani, în timp ce altele dispar după 10 ani.

Surse: Mediafax, CFA, Daily Mail