Home » D:News » Din miracolele naturii: rodiile previn distrugerea celulelor cerebrale şi stopează maladia Alzheimer!

Autor: Marius Comper 09.01.2014
Rodiile ar putea stopa evoluţia maladiei Alzheimer prin intermediul unui ingredient care previne inflamarea celulelor cerebrale, se afirmă într-un studiu realizat recent de Universitatea Huddersfield din Marea Britanie, informează dailymail.co.uk.

Ingredientul, denumit punicalagin, previne inflamaţiile care distrug celulele cerebrale, precizează autorii studiului. Ei speră că descoperirea lor îi va ajuta şi pe pacienţii diagnosticaţi cu artrită reumatoidă şi cu maladia Parkinson, prin reducerea inflamaţiilor dureroase, specifice acestor boli.

Maladia Alzheimer afectează 800.000 de persoane în Marea Britanie şi 163.000 de cazuri noi sunt diagnosticate în fiecare an.

Testele de laborator au arătat că punicalaginul – o formă de polifenol – din rodii poate să inhibe inflamaţiile din anumite celule cerebrale specializate.

Acea inflamaţie duce la distrugerea unui număr tot mai mare de celule cerebrale, făcând astfel ca maladia Alzheimer să progreseze şi starea pacienţilor să se deterioreze.

În prezent, nu există niciun tratament contra maladiei Alzheimer, însă punicalaginul din rodii poate să prevină sau să încetinească evoluţia bolii.

Studiul, publicat în revista Moleclar Nutrition & Food Reseach, a fost realizat pe şoareci şi a fost coordonat de profesorul Olumayokun Olajide de la Universiatea Huddersfield, în colaborare cu cercetători de la Universitatea Freiburg din Germania.

Potrivit autorilor, care încearcă să fabrice un medicament cu administrare orală, o cantitate de 100 de mililitri de suc de rodie conţine 3,4 mililitri de punicalagin. Oamenii de ştiinţă afirmă că acest compus cu efecte benefice se află cu precădere în coaja fructului, nu în pulpa acestuia.

Rodia, un fruct originar din Orientul Mijlociu, este folosită de multe secole în medicina tradiţională şi este considerată un leac eficient contra bolilor cardiace, hipertensiunii, inflamaţiilor şi a unor tipuri de cancer, precum cel de prostată.

Care este rolul constituțional al reginei Elisabeta a II-a a Marii Britanii?
O nouă formă de imunoterapie oferă rezultate pozitive în cazul copiilor bolnavi de cancer