Home » D:News » Un posibil tratament împotriva calviţiei, descoperit de savanţii americani

Un posibil tratament împotriva calviţiei, descoperit de savanţii americani

Publicat: 29.01.2015
Un posibil tratament împotriva căderii părului a fost descoperit de oamenii de ştiinţă americani cu ajutorul celulelor suşă şi ar putea duce la eliminarea cazurilor de calviţie, informează dailymail.co.uk.

Descoperirea unui leac împotriva calviţiei a devenit în ultimele decenii un fel de „Sfânt Graal” pentru numeroşi oameni de ştiinţă din lumea întreagă.

Cercetătorii de la Universitatea Orlando din Statele Unite ale Americii au făcut încă un pas spre obţinerea unui tratament natural, după ce au reuşit să crească noi fire de păr folosind celule suşă umane.

Reuşita a fost obţinută după transformarea celulelor suşă în celule denumite „papile dermice” – un tip specific de celule care sunt vitale în procesul de formare a foliculilor de păr.

Papilele dermice alcătuiesc primele două straturi ale pielii şi stimulează celulele din jurul lor să formeze foliculi piloşi. Căderea părului apare atunci când papilele dermice încetează să mai funcţioneze.

Oamenii de ştiinţă încercaseră anterior să izoleze papile dermice sănătoase şi să le determine să formeze foliculi de păr, plasându-le în recipiente de cultură pentru a le spori numărul, şi introducând apoi noile papile în piele.

Problema cu această tehnică constă în faptul că papilele dermice umane îşi pierd abilitatea de a stimula creşterea firelor de păr atunci când sunt multiplicate.

„La adulţi, papilele dermice nu pot fi multiplicate cu rapiditate în afara corpului şi îşi pierd foarte repede proprietăţile de stimulare a creşterii firelor de păr”, a spus Alexey Terskikh, profesor la Sanford-Burnham Medical Research Institute din Statele Unite.

Prin folosirea de celule suşă umane, oamenii de ştiinţă americani au putut să depăşească această barieră şi au reuşit să obţină fire de păr care au crescut pe piciorul unui şoarece adult.

„Metoda noastră cu celule suşă asigură o sursă nelimitată de celule, prelevate de la pacient, disponibile apoi spre a fi transplantate, care nu sunt limitate de numărul existent de foliculi piloşi”, a spus profesorul Terskikh.

„Următorul pas va fi să transplantăm papile dermice umane derivate din celule suşă pluripotente umane înapoi în corpul pacienţilor umani”, a adăugat el.

În Statele Unite, peste 40 de milioane de bărbaţi şi 21 milioane de femei suferă din cauza căderii părului.

Pe plan mondial, numărul acestor persoane este de 1,5 miliarde.