Home » D:News » Maladia FATALĂ care ameninţă milioane de oameni, dar nimeni nu ştie despre ea – VIDEO

Autor: Marina Manastîrlî 01.15.2016
Există o boală puţin cunoscută numită melioidosis.
Ea are o rata de mortalitate de până la 70 la sută, rujeola ucide acelaşi număr de oameni în fiecare an.

Autorii unui studiu recent consideră că melioidosis este prea puţin studiatăt, deşi se manifestă în multe zone ale lumii. Nivelul acestei maladii ar fi unul endemic, fiindcă anual se estimează circa 165.000 de cazuri de melioidosis.

„Numărul mare de cazuri şi decese subliniază că boala trebuie să fie în atenţia funcţionarilor de sănătate publică si factorii de decizie politică”, a menţionat unul dintre autorii studiului, Direk Limmathurotsakul şeful departamentului de microbiologie al Unităţii de Cercetare din Bangkok şi asistent universitar la Universitatea Mahidol (Thailanda).

Prima dată, maladia a apărut în vizorul oamenilor de ştiinţă cu mai bine de 100 de ani în urmă. Melioidosis este o boală bacterienă cauzate de bacteria Burkholderia pseudomallei ce se găseşte, de obicei,  în solul ţărilor tropicale. Acest agent patogen poate persista în mediu până la şase ani şi cel mai îngrijorător e că poate trăi, de asemenea, în rezervele de apă potabilă.

Deşi principala cale de transmitere este prin piele, se crede totuşi că poate fi transmisă şi prin inhalare, care în urma evenimentelor meteorologice extreme scoate bacteria din sol şi o răspândeşte în aer. De aceea, unele ţări au un potenţial bioterorist, care trebuie luat în considerare şi investigat. Nu există nici un vaccin, este rezistent la o gamă largă de medicamente şi este foarte dificil de diagnosticat. Poreclit „marele mimetic,” lista extinsă de simptome pot duce la confundare cu alte boli, cum ar fi tuberculoza şi pneumonia.

Pentru a aschimba această stare de lucruri, oamenii de ştiinţă conduşi de grup de cercetători de la Universitatea Oxford au compilat o serie de date pentru a estima atât incidenţa şi decesele datorate acestei boli, anul trecut.

Au început prin a analiza cazurile umane şi cele animale de melioidosis, apoi au cartografiat prezenţa în mediu a bacteriei B. pseudomallei, folosind în munca lor rapoartele publicate în cei 100 de ani de când a fost observată pentru prima dată. Apoi, au folosit un model statistic pentru a estima zonele de pe tot globul care sunt potrivite pentru găzduirea acestui agent patogen, ţinând cont de lucruri cum ar fi tipul de sol optim şi temperatura.

După toate acestea, cercetătorii au reuşit să estimeze că au existat 165.000 de cazuri de melioidosis numai anul trecut, care a dus la aproape 90.000 de decese.

Studiul a fost realizat de cercetători din diferite universităţi precum: Universitatea Oxford, Mahidol Oxford Tropical Medicine Unitatea de Cercetare în Bangkok, Thailanda, Universitatea Washington din Seattle şi Universitatea Mahidol în Thailanda.

Ce produse au crescut cel mai mult în căutările pe Google