Home » D:News » Metoda REVOLUŢIONARĂ care distruge celulele canceroase cu o doză de medicament de 50 de ori mai mică

Autor: Marina Manastîrlî 01.18.2016
Medicamentul Paclitaxel este folosit în chimioterapia cancerului de san, pulmonar şi pancreatic, încetinind creşterea şi diviziunea celulelor canceroase.
Însă odată administrat, medicamentul este atacat de sistemul imunitar al organismului, astfel va fi necesară majorarea permanentă a dozelor care au ca rezultat complicaţii precum dureri articulare, diaree şi o capacitate redusă a organimsului de a se apăra de alte infecţii.

Cercetatorii au descoperit acum o modalitate de a administra medicamente, exact spre tumoare, această tehnică ar putea face tratamentele de cancer mai eficiente şi cu mai puţine efecte secundare.

Investigarea medicamentelor pentru cancer, însoţită de experimente inedite, au permis oamenilor de ştiinţă de la Universitatea din Carolina de Nord la Chapel Hill, SUA, să observe că medicamentele pot ocoli sistemul de apărare al organismului.

Derivate din celulele albe din sânge ale organismului, exozomii sunt realizaţi din acelaşi material ca şi membranele celulare, asemănarea dintre acestea ar putea ajuta la protejarea împotriva infecţiei. Aceiaşi cercetători au avut rezultate promiţătoare în utilizarea exozomilor şi anume testând o modalitate de a ”strecura” medicamentele în creier pentru a trata tulburări neurologice, experimentele au fost repetate şi pe cancerul pulmonar şi au avut rezultate promiţătoare.

„Exozomii sunt proiectaţi prin natură să fie vehicule perfecte de livrare. Prin utilizarea exozomilor din celule albe din sânge, am ”înfăşura” medicamentul într-o mantie de invizibilitate care se va ascunde de sistemul imunitar. Nu ştim exact cum o fac, dar exozomii roiesc în jurul celulelor canceroase, ocolind complet orice rezistenţă la medicamente”, a declarat Elena Batrakova, profesor asociat în cadrul UNC din Chapel Hill.

Echipa a experimentat această tehnică cu celule albe din sângele şoarecilor de laborator, cărora le-a fost administrat paclitaxel. Echipa a observat că ei au nevoie doar de o cincizecime din doza de paclitaxel utilizată în mod obişnuit ca să aibă acelaşi succes de distrugere a celulelor canceroase.

„Asta înseamnă că putem folosi de 50 de ori mai puţin medicament pentru a obţine acelaşi rezultat. Asta contează foarte mult, fiindcă astfel am putea trata pacienţii cu doze mai mici şi mai precise de medicamente chimioterapeutice puternice, iar rezultatul tratamentului se va dovedi mai eficient şi cu mai puţine efecte secundare”, a adăugat Batrakova