Home » D:News » Părintele fondator al domeniului inteligenţei artificiale a încetat din viaţă – VIDEO

Publicat: 27.01.2016

Marvin Minsky, cercetătorul considerat drept părintele fondator al domeniului inteligenţei artificiale, a decedat pe data de 24 ianuarie, într-un spital din Boston. Avea 88 de ani.

Omul de ştiinţă american şi-a dedicat întreaga viaţă susţinerii ipotezei conform căreia, în viitor, inginerii vor crea roboţi dotaţi cu capacităţi intelectuale. Minsky şi-a susţinut ipoteza pe tot parcursul activităţii sale în cadrul MIT.

Imaginile VIDEO arată cum super viscolul ”Jonas” a acoperit New York-ul în doar 90 de secunde

Deşi, în tinereţe, a fost cunoscut ca inventator (a creat un microscop pentru studierea ţesuturilor cerebrale), Marvin Minsky s-a remarcat prin teoriile pe care le-a enunţat. De exemplu, el a dezvoltat conceptul conform căruia inteligenţa artificială poate fi creată prin combinarea mai multor sisteme interconectate. Drept urmare, susţinea cercetătorul, niciun sistem nu putea fi inteligent dacă funcţiona în mod individual.

Interesul său pentru domeniul electronicii a apărut în timpul studiilor liceale, pe care le-a făcut la Bronx High School of Science. În 1950, a devenit licenţiat în matematică la Universitatea din Harvard, iar în anul 1954 şi-a susţinut teza de doctorat la Princenton.

Şerpii australieni nu mai sunt cei mai periculoşi din lume

Pe parcursul perioadei în care studiat pentru a obţine diploma de doctor în matematică, Minsky şi-a adus contribuţia la crearea unei „maşini electronice inteligente”. Deşi sistemul pe care îl inventase avea o structură primitivă, produsul său s-a remarcat printre primele încercări de proiectare a unor computere.

În anul 1959, împreună cu omul de ştiinţă John McCarthy, Minsky a pus bazele Laboratorului de Inteligenţă Artificială din cadrul MIT. În acea perioadă, reputatul cercetător previziona că domeniul pe care îl iniţiase se va dezvolta foarte mult în deceniile următoare. El şi-a susţinut ideile în paginile unor volume precum The Society of Mind (1986) sau The Emotion Machine (2006).

Chimistul care a scris ISTORIE şi a ajuns să fie o victima propriului succes

Marvin Minsky a fost căsătorit cu Gloria Rudisch încă din anul 1952 şi au avut împreună trei copii. Odinioară, locuinţa familiei Minsky era cunoscută drept locul preferat de întâlnire al unor personalităţi precum scriitorul Isaac Asimov sau fizicianul Richard Feynman.

Sursa: washingtonpost.com