Home » D:News » După analizarea a 6.300 de oameni au fost descoperite genele care provoacă încărunţirea părului

Autor: Marina Manastîrlî 03.08.2016
Pentru prima dată, oamenii de ştiinţă au identificat gena respeonsabilă de încărunţirea părului.
Studiul, publicat în revista Nature Communications, a identificat, de asemenea, un nou set de variaţii genetice asociate cu caracteristici precum: spâncenele concrescute, părul facial gros şi buclele.

În cadrul studiului realizat de geneticienii de la University College London, un grup de cercetători au analizat genomul a mai mult de 6.300 de latino-americani (54 % de sex feminin, 46 % de sex masculin) din Brazilia, Columbia, Chile, Mexic şi Peru pentru a găsi gene asociate cu caracteristicile scalpului şi ale părului facial.

Oamenii de ştiinţă au căutat asocieri între anumite caracteristici genetice şi trăsături precum culoarea părului, înclinaţia spre încărunţit sau chelie, grosimea bărbii, densitatea părului la sprâncene şi sprâncenele concrescute. Probele de sânge utilizate în studiu au fost colectate de la exponenţi diverşi: populaţie mixtă europeană, americană şi africană.

Gena responsabilă de încărunţire – IRF4 ajută la reglarea şi stocarea melaninei (pigmentul care determină, de asemenea, culoarea pielii). Alte gene studiate au inclus o variantă a genei FOXL2 care pare a fi asociată cu grosimea sprâncenelor şi PAX3, gena care dictează dacă bărbaţii vor avea sau nu sprâncenele unite. (În timp ce, atât bărbaţi cât şi femeile au fost testate pentru asocierile genetice cu părul de pe scalp, numai bărbaţi au fost testaţi pentru caracteristicile părului facial.)

În urma acestui studiu, oamenii de ştiinţă pot dezvolta metode de a schimba părul fără a apela la  ondulator, coloranţi şi alte produse cosmetice. Deşi mai sunt necesare multiple cercetări, oamenii de ştiinţă ar putea putea crea un medicament pentru îndreptarea părului, pentru a opri încărunţirea podoabei capilare dar şi pentru a elimina sprâncenele unite. Acest studiu ar putea ajuta la dezlegarea mecanismelor necunoscute  din spatele bolilor asociate cu chelia.

Sursa: Mentalfloss