Home » D:News » Consumul acestor alimente ar putea reduce riscul de cancer de sân

Consumul acestor alimente ar putea reduce riscul de cancer de sân

06.29.2016
Consumul acestor alimente ar putea reduce riscul de cancer de sân
Femeile sănătoase prezintă un nivel ridicat de două bacterii - Lactobacillus şi Streptococus - în ţesuturile lor decât cele care suferă de cancer de sân.

Oamenii de ştiinţă canadieni au realizat un nou studiu conform căruia bacteriile bune din iaurtul probiotic şi brânză ar putea reduce riscul de cancer mamar, specialiştii susţinând că femeile ar trebui încurajate să consume iaurturi probiotice sau să ia suplimente pentru a se proteja de cancer.

Femeile sănătoase prezintă un nivel ridicat de două bacterii – Lactobacillus şi Streptococus – în ţesuturile lor decât cele care suferă de cancer de sân. Pe de altă parte, femeile diagnosticate cu această boală prezintă un nivel ridicat de bacterii rele precum Escherichia coli şi Staphylococcus epidermidis, care dăunează ADN-ului celulelor.

„Pentru că laptele matern conţine bacterii benefice, ne-am pus întrebarea dacă acestea ar putea juca un rol în reducerea riscului de cancer de sân. Sau dacă anumite tipuri de bacterii ar putea influenţa apariţia cancerului la femeile care nu alăptat nicioadată. Pentru a explora problema, a fost nevoie să demonstrăm mai întâi faptul că în ţesutul sânului există bacterii”, a explicat doctorul Gregor Reid de la Universitatea Western.

Potrivit CSID, studii anterioare au demonstrat existenţa lor şi că alăptarea s-ar putea să nu fie necesară pentru a îmbunătăţi flora bacteriană a sânilor. Astfel, lactobacilii pot ajunge în glanda mamară. Studiul publicat în jurnal Applied and Environmental Microbiology susţine că pe lângă metodele directe de prevenire a cancerului, s-ar putea creşte nivelul bacteriilor benefice în detrimentul celor rele cu ajutorul probioticelor.

Antibioticele care ţintesc bacteriile ce stimulează cancerul ar putea fi o altă opţiune în gestionarea cancerului de sân. Există ceva care ţine bacteriile rele sub control.

„Dacă acel ceva care ţine sub control cancerul ar putea fi alte bacterii – împreună cu sistemul imunitar al gazdei? Nu s-a găsit încă un răspuns la această întrebare, dar experţii în domeniu iau în considerare această posibilitate”, a explicat doctorul Reid.

Cercetătorii canadieni au analizat ţesuturile mamare a 13 femei cu tumori benigne şi 45 care avea tumori canceroase şi care făcuseră mastectomie sau lumpectomie. Au analizat şi ţesuturile de la 23 de femei sănătoase care trecuseră prin operaţii de mărire sau micşorare a sânilor.

Secvenţierea ADN-ului a fost utilizată pentru a identifica bacteriile din ţesuturi, iar prin culturi s-a confirmat faptul că organismele sunt vii.

Femeile care fuseseră diagnosticate cu această boală prezentau un nivel ridicat de Escherichia coli şi Staphylococcus epidermidis, care generează rupturi dublu catenare în ADN.

“Acestea sunt cel mai dăunător tip de modificare a ADN-ului şi sunt cauzate de genotoxine, specii reactive ale oxigenului şi radiaţia ionizantă”, a adăugat Gregor Reid.

Pe de altă parte, Lactobacillus şi Streptococcus, considerate bacterii benefice sunt preponderente în sânii sănătoşi. Ambele grupe de bacterii au propietăţi anti-cancerigene. De exemplu, celule NK sunt vitale când vine vorba de controlul tumorilor şi un nivel scăzut al acestor celule imunitare este asociat cu un risc crescut al cancerului de sân.

Streptococcus thermophilus produce antioxidanţi care neutralizează speciile reactive ale oxigenului şi pot cauza modificări ale ADN-ului şi, în cele din urmă, cancer.

Sursa: CSID