Home » D:News » Singurul lucru despre femei pe care niciun om de ştiinţă nu a reuşit să-l descifreze

Descopera 08.08.2016
Ochii ne ajută să vedem, nasul ne ajută să simţim mirosurile. Părţile corpului nostru au scopuri precise. Totuşi, pentru unele fenomene care se petrec în corpul nostru, oamenii de ştiinţă nu găsesc explicaţii atât de uşor. Unul dintre acestea este orgasmul pe care îl au femeile.

Chiar dacă orgasmul are rolul cel mai important în ceea ce priveşte relaţiile intime ale femeilor, modul în care evoluează această senzaţie a fost dificil de descoperit, potrivit studiului citat de The New York Times. Orgasmul este cunoscut drept o combinaţie între contracţiile musculare, eliberarea de hormoni şi plăcerea intensă.

Timp de zeci de ani, cercetătorii au elaborat diverse teorii, dar niciuna dintre acestea nu a fost pe deplin acceptată. În prezent, doi biologi s-au alăturat acestui curent de cercetare şi oferă o nouă viziune asupra orgasmului femeilor, bazându-se pe o reconstituire a parcursului său de-a lungul istoriei.

Autorii au concluzionat, într-un articol publicat în The Journal of Experimental Zoology, că orgasmul a aparut la mamifere cu mai mult de 150 de milioane de ani în urmă, ca o modalitate de eliberare de ovule gata să fie fertilizate după actul sexual.

Până acum, foarte puţini oameni de ştiinţă s-au folosit de strămoşii noştri din lumea animală pentru a găsi indicii care să conducă la rezolvarea acestui mister.

„Pentru studiul orgasmului, ne-am rezumat întotdeauna la oameni şi primate. Nu ne-am uitat şi la alte specii astfel încât să cercetăm în profunzime şi să descoperim originile acestui fapt”, a explicat Mihaela Pavlicev, biolog al Colegiului de Medicină din cadrul Universităţii din Cincinnati.

Orgasmul masculin nu a generat atât de multă curiozitate în rândul cercetătorilor. Plăcerea bărbaţilor este legată fără drept de apel de ejaculare, fenomen care îi ajută pe aceştia să ducă specia mai departe. Cu cât plăcerea este mai mare, cu atât bărbaţii eliberează mai multă spermă.

În cazul femeilor, parcursul evolutiv este mai greu de explicat. Contracţiile musculare care apar în timpul orgasmului nu sunt esenţiale în ceea ce priveşte posibilitatea unei femei de a rămâne însărcinată. De asemenea, majoritatea bărbaţilor are orgasm în timpul actului sexual, în timp ce în cazul femeilor acesta nu apare întotdeauna.

Într-o cercetare din 2010, 35,6% dintre femei au spus că nu au mai avut un orgasm în ultimele dăţi în care au făcut sex. În mare parte, motivul este legat de anatomie, de faptul că clitorisul este separat de vagin.

Cu toate acestea, un număr semnificativ de cercetători consideră că orgasmul serveşte unor funcţii biologice importante şi de aceea este important ca misterele din jurul acestuia să fie rezolvate.

„Instinctul îmi spune că dacă ceva contează atât de mult la nivel emoţional – plăcerea intensă provocată de orgasm – acest lucru poate avea şi consecinţe în ceea ce priveşte capacitatea reproductivă”, a spus David Puts, antropolog în cadrul Pennsylvania State University.

Teste pentru stabilirea rolului orgasmului în reproducere

Foarte multe ipoteze au fost înaintate. Medicul Puts şi colegii săi au făcut diferite studii pentru a stabili dacă orgasmul poate într-adevăr să sporească şansele de fertilizare a ovulelor.

Elisabeth Lloyd, filosof la Universitatea din Indiana, nu este de acord cu asta. În 2005, aceasta a publicat o carte, „Cazul orgasmului feminin”, în care a făcut o analiză a 18 dintre teoriile publicate referitoare la funcţionalitatea acestuia.

Citeşte continuarrea în Gândul!