Home » D:News » Ambalajul comestibil, invenţia prin care cercetătorii încearcă să reducă risipa de alimente şi platic

Publicat: 28.08.2016
În trei ani de zile, vom putea consuma şi ambalajul mâncării. Cercetătorii vor să reducă astfel risipa de alimente, dar şi de plastic.
Materialul este creat dintr-o proteină din lapte, caseină, care va ajuta la prevenirea alterării alimentelor, potrivit oamenilor de ştiinţă de la U.S. Department of Agriculture.
Gustul acestuia nu este unul pronunţat, însă pot fi adăugate arome naturale, vitamine, probiotice şi alţi nutrienţi, susţin aceştia.

Ambalajul biodegradabil arată ca folia de plastic pe care o folosim astăzi protejează însă de 500 de ori mai bine mâncarea, afirmă cercetătorii americani.

30-40% din mâncarea produsă la nivel mondial nu ajunge să fie consumată pentru că se alterează după recoltare, în timpul transportului, în frigiderele oamenilor sau este aruncată de suprmarketuri.

Cu toate acestea, aproape un miliard de oameni nu au ce mânca, potrivit datelor ONU, scrie Gustarte.ro

Reducerea la jumătate a deşeurilor alimentare pâna în 2030 face parte dintr-o strategie globală adoptată de liderii lumii în 2015.

Oamenii de ştiinta americani vor de asemenea să reducă serios cantitatea de plastic care ajunge la gunoi în fiecare an.