Home » D:News » Un meteorit gigantic, al doilea cel mai mare de pe Terra, a fost descoperit în ”Grădina Raiului” – VIDEO

Alin Motogna 09.15.2016
În momentul de faţă, al doilea cel mai mare meteorit descoperit până acum pe Terra este ,,El Chaco", un fragment care cântăreşte aproape 37 de tone.

Un meteorit de aproximativ 30.800 de kilograme a fost identificat în Argentina, în cursul săptămânii trecute. Descoperirea a fost făcută în apropierea graniţei provinciei Chaco, la 1.078 de kilometri nord-vest de Buenos Aires. Specialiştii susţin că fragmentul, unul dintre cei mai mari de acest tip descoperite până acum pe Pământ, ar fi lovit planeta noastră în urmă cu circa 4.000 de ani, în timpul unei ploi de meteoriţi.

Deoarece cântăreşte aproape 31 de tone, meteoritul a fost considerat al doilea cel mai mare meteorit identificat până acum pe Terra, însă această afirmaţie nu poate fi considerată valabilă până când nu vor fi efectuate teste suplimentare. Cel mai mare meteorit descoperit până acum pe planeta noastră rămâne, însă, ,,Hoba”, un fragment de aproximativ 66 de tone descoperit în provincia Otjozondjupa din Namibia şi care ar fi lovit Pământul acum 80.000 de ani.

Rivalul la titlul de al doilea cel mai mare meteorit identificat pe Terra este ,,El Chaco”, un fragment de 37 de tone descoperit în aceeaşi zonă a Argentinei precum ,,Gancedo”, obiectul detectat săptămâna trecută.

Acum, experţii vor trebui să realizeze teste pentru a afla dacă fragmentul recent descoperit este, într-adevăr, al doilea cel mai mare meteorit identificat până acum.

,,Deşi ne aşteptam să cântărească peste greutatea pe care o estimam, nu presupuneam că el va avea 30 de tone. Dimensiunea şi greutatea lui ne-au surprins”, susţine Mario Vesconi, preşedintele Asociaţiei de Astronomie din Chaco.

Sursa:youtube.com/Compacto Nea

Meteoritul Gancedo a fost descoperit în ,,Campo del Cielo” (,,Grădina Raiului”), o zonă aflată la graniţa dintre provinciile Chaco şi Santiago del Estero. În această zonă, măsurând circa 3 x 19,2 km, au fost descoperiţi până acum 26 de meteoriţi. Cel mai masiv dintre ei are o dimensiune de 115 x 91 de metri şi se presupune că a apărut pe planeta noastră în timpul unei ploi de meteoriţi care a avut loc cu aproximativ 4.200 – 4.700 de ani în urmă.

Pentru a confirma ipoteza conform căreia Gancedo este al doilea cel mai mare meteorit descoperit până acum pe Pământ, cercetătorii vor trebui să determine în primul rând faptul că obiectul este un meteorit, iar mai apoi să afle greutatea exactă a fragmentului.

,,Am putea compara greutatea lui cu cea a altui meteorit masiv descoperit în zonă. Deşi ne aşteptăm să fie mai greu decât acesta, nu credem că el va avea mai mult de 30 de tone. Îl vom cântări din nou. Pe lângă faptul că vom avea siguranţa unei duble verificări a estimărilor iniţiale, greutatea sa a fost o surpriză atât de mare pentru noi încât ne dorim să o măsurăm din nou”, a adăugat Mario Vesconi.

Vă mai recomandăm şi: Filmare extrem de rara a prabusirii unui meteorit pe Pamant (VIDEO)

Diamante de provenienţă extraterestră îmbracă Pământul

OZN, meteorit sau un fenomen banal?