Prima pagină D:News

Diamante de provenienta extraterestra imbraca Pamantul

10.29.2009 | ● Vizualizări: 991
Diamante de provenienta extraterestra imbraca Pamantul     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Diamantele: instrumentul perfect pentru taiat, cele mai bune prietene ale femeilor si mai nou, cauza disparitiei a numeroase specii de animale si plante. Dispersarea la scara globala a pretiosului praf pare sa coincida cu extinctia mamutilor, a tigrilor cu dinti sabie si chiar a speciei humanoide Clovis.

O echipa de geologi a descoperit in peste 30 de sit-uri dintoata lumea straturi foarte subtiri de praf de diamant presarat lasuprafata solului. Dimensiunile acestor particule sunt atat demici, incat nu pot fi zarite cu ochiul liber.

Expertii sunt de parere ca existenta prafului de diamant in maimulte zone ale globului poate fi explicata prin patrunderea unuimeteorit de dimensiuni foarte mari in atmosfera Pamantului. Acesta,in urma contactului cu suprafata, ar putea fi responsabil demisterioasa disparitie a unui procent enorm dintre speciile fauneisi florei.

In urma recoltarii si analizei, geologii au concluzionat caprovenienta particulelor invizibile nu este nicidecum pamanteana.In vreme ce diamantele terestre au o structura cubica, creata decaldura intensa si de presiunea existenta in timpul formarii,aceste elemente cu structura hexagonala indica o formare inconditii de presiune redusa. Autorii studiului publicat in revistaScience sunt de parere ca acestea au fost create in urma impactuluimeteoritului cu suprafata terestra. Cei care nu au imbratisatteoria impactului isi motiveaza alegerea prin absenta unui crater,o urmare obligatorie in cazul unui astfel de cataclism. Pe decealalta parte, adeptii teoriei se intreaba cum altfel ar putea unstrat de praf de diamant sa se raspandeasca pe tot globul, exact inperioada in care ultima glaciatiune se apropia de sfarsit.

Sursa: Daily Galaxy