Home » D:News » Compromis pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. ”Zborul cu avionul este cel mai rapid şi mai ieftin mod de a prăji planeta”

Compromis pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. ”Zborul cu avionul este cel mai rapid şi mai ieftin mod de a prăji planeta”

Compromis pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. ”Zborul cu avionul este cel mai rapid şi mai ieftin mod de a prăji planeta”
Publicat: 07.10.2016
ndustria aviaţiei a ajuns la un compromis care limitează emisiile de gaze cu efect de seră, iar din 2020, orice creştere a cantităţilor de dioxid de carbon va fi compensată prin activităţi precum plantarea copacilor, anunţă BBC.

Întâlnirea din Montreal, la care au participat reprezentanţi ai Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale, vine într-un moment important pentru politicile de mediu, pe fondul acordului de la Paris care intenţionează să reglementeze schimbările climatice, limitând încălzirea globală cu două grade Celsius.

De-a lungul ultimilor 20 de ani s-au mai făcut încercări pentru a include aviaţia şi industria navală în acordurile climatice ale Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), dar ambele sectoare au reuşit să evite normele.

Aşa-zisa înţelegere de la Montreal permite emisiilor de dioxid de carbon să crească până în 2020, dar apoi, acestea trebuie reduse. Acordul implică participarea voluntară, dar majoritatea statelor au acceptat să ia parte.

„Timp de mulţi ani, Marea Britanie a insistat să abordeze problema emisiilor globale. Acum, 191 de ţări au transmis un mesaj clar că aviaţia va contribui la combaterea schimbărilor climatice”, a susţinut Lordul Ahmad, Ministrul Aviaţiei din Marea Britanie.

Cercetătorii au aprobat iniţiativa, dar au avertizat că planurile nu sunt prea eficiente. Nici activiştii de mediu nu au fost impresionaţi de rezultatele prezentate. „Supoziţiile companiilor aeriene conform cărora zborul va fi de acum verde sunt un mit. Zborul cu avionul este cel mai rapid şi mai ieftin mod de a prăji planeta, iar această înţelegere nu va reduce nici un pic cererea pentru combustibil”, susţine Bill Hemmings, reprezentantul grupului Transport&Environment.

Cantitatea globală de emisii de pe urma aviaţiei este echivalentă cu cea produsă în Germania şi creşte rapid.

Sursa: Mediafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase