Prima pagină D:News

Curiosity a descoperit un meteorit cu o structură ,,ciudată'' pe suprafaţa planetei Marte

Oana Bujor 11.03.2016 | ● Vizualizări: 4669

Roverul Curiosity al NASA a descoperit un meteorit cu caracteristici speciale în timp ce analiza zona Muntelui Sharp de pe Marte.

Pe Planeta Roşie, meteoriţii sunt foarte des întâlniţi datorită atmosferei planetei, cât şi a proximităţii acesteia faţă de centura de asteroizi. Noul meteorit descoperit are caracteristici speciale, fiind neobişnuit de neted. De asemenea, pe suprafaţa sa au fost descoperite scobituri adânci, fapt ce sugerează că a fost topit la un anumit moment.

Poreclită ,,Piatra Ou'' datorită netezimii acesteia, Curiosity a reuşit să obţină imagini în detaliu ale structurii rocii pentru ca cercetătorii de la NASA să îi poată analiza compoziţia. Conform informaţiilor preliminare, meteoritul este realizat din nichel şi fier şi pare a fi miezul unei structuri din centura de asteroizi.

Datorită modului în care arată, meteoritul metalic s-ar fi topit atunci când a intrat în atmosfera planetei Marte şi s-a întărit după ce a atins suprafaţa planetei.

Descoperirea meteoriţilor pe Marte nu este un lucru ieşit din comun, însă cercetătorii pot analiza modul în care părunderea în atmosfera lui Marte le afectează structura, acestea nereuşind să revină la forma iniţială dacă ar pătrunde în atmosfera Pământului.

În continuare, roverul Curiosity va analiza baza Muntelui Sharp pentru a analiza posibilele forme de viaţă existente.