Home » D:News » Cel mai mare experiment al fizicii cuantice are loc astăzi, 30 noiembrie 2016. Vrei să participi? Trebuie doar să te joci online!

Publicat: 30.11.2016
Cel mai mare experiment al fizicii cuantice se desfăşoară astăzi, 30 noiembrie 2016, iar cercetătorii au nevoie de oameni din întreaga lume care să se alăture, pentru a îi ajuta să testeze legile fizicii cuantice.

Experimentul, demarat de 12 laboratare diferite din întreaga lume, va testa teoria lui Einstein, cea a realismului local, unul dintre principiile fundamentale ale mecanicii cuantice. Tot ceea ce trebuie să faci este să te joci diferite jocuri online în numele ştiinţei.

În ceea ce priveşte fizica cuantică, două principii trebuiesc reţinute: primul, particulele au o valoare distinctă până când sunt măsurate, iar cel de-al doilea, când două particule sunt amestecate, una dintre ele o va influenţa imediat pe cealaltă. Einstein nu a fost de acord cu acest lucru pentru că, în teorie, nu se ţine cont de viteza luminii, astfel că acest a elaborat ideea realismului local. Această teorie susţine că o particulă trebuie să aibă o valoare pre-existentă pentru orice măsurătoare iar, în acest caz, informaţia nu călătoreşte printre cele două particule amestecate mai repede decât viteza luminii.

Din acel moment, cercetătorii au elaborat un test pentru a măsura dacă această informaţie călătoreşte sau nu prin particulele amestecate. Acest lucru presupune ca fizica cuantică să nu mai ia în considerare ideea realismului local al lui Einstein.

Acest experiment are nevoie de 30.000 de voluntari din întreaga lume, de orice vârstă, pentru a oferi suficiente informaţii. Poţi face acest lucru doar jucându-te un joc, prin intermediul căruia va trebui să introduci cele mai uzuale secvenţe ale lui 0 şi ale lui 1, iar aceste secvenţe vor determina ordinea măsurătorii particulelor amestecate în fiecare laborator care participă la acest experiment. Acest joc este accesibil persoanelor de toate vârstele, iar tot ceea ce ai nevoie de o conexiune la internet. Dacă vei trece de toate nivelele, vei oferi destulă informaţie încât să îi poţi ajuta pe cercetători să ofere o concluzie clară.

Jocul poate fi accesat aici