Home » Natura » Eveniment bizar filmat de cercetători: o maimuţă încearcă să se împerecheze cu o căprioară

Alexandru Voiculescu 01.12.2017
Cercetătorii au observat un eveniment bizar, dar destul de des întâlnit în natură: o maimuţă a încercat să aibă relaţii sexuale cu un individ din altă specie.

Deşi această tentativă de împerechere nu este nicidecum violentă, comparativ cu alte cazuri, precum cel în care o focă a violat nişte pinguini apoi i-a mâncat (detalii aici), acest eveniment rămâne unul bizar, demn de o cercetare asupra comportamentului primatelor.

Filmat de savanţii francezi într-o pădure din Insula Yakushima din Japonia, comportamentul bizar implică o primată din genul macac, care ocupa un rang social inferior, încercând să se împerecheze cu o căprioară sika.

Credit: Cedric Sueur

Acesta este doar al doilea eveniment de acest gen înregistrat între cele două specii distante. Indiferenţa căprioarei din video poate indica faptul că astfel de evenimente au loc mai des decât s-a observat până acum.

Cercetătorii care au înregistrat acest eveniment, conduşi de Marie Pele de la Universitatea Strasbourg din Franţa, susţine că există un nivel foarte ridicat de hormoni care au împins maimuţa să recurgă la acest comportament.

Acest lucru se datorează şi din cauza faptului că maimuţa ar avea un statut social inferior, ceea ce înseamnă că ocupă un loc periferic în cercul social, fără să aibă şanse prea mari de împerechere, deci un asemenea eveniment este văzut ca o alinere a frustrăii sexuale a primatei.

Cum reacţionează o maimuţă atunci când se vede în oglindă?

Separarea omului de maimuţă, punctul culminant de pe AXA EVOLUŢIEI, descoperit de cercetători

O nouă specie de animal sălbatic a fost domesticită cu succes. Acum, animalul are un comportament similar cu cel al câinelui

Înţeleg animalele moartea? Comportamentul unei girafe surprinde oamenii de ştiinţă

Împărăteasa care îi apăra pe români ”contra asupririlor nedrepte”. În Transilvania deţinea un castel unde şi-ar fi ucis iubiţii
O femeie care a distribuit informații false despre spitalul modular ATI din Piatra Neamţ, cercetată penal
Creşterea economică a Chinei este în scădere. Există riscuri pentru piețele financiare mondiale
Rușii de la Nornickel le-au cerut oamenilor de știință să găsească noi modalități de utilizare a paladiului
Inevitabilul s-a întâmplat. O companie a dezvăluit robotul lunetist, conceput pentru precizie și o varietate de condiții
Studentul care îi dă „lecții” lui Apple. A creat încărcătorul comun pestru dispozitivele electronice
De ce mulţi cetăţeni nu au încredere în vaccinurile anti-COVID
Descoperire importantă în Peștera Romanelli, din Italia
Ce au făcut utilizatorii de social media în timpul lockdown-ului
Un film chinez de propagandă a depășit producțiile James Bond și Marvel la box office
OMS afirmă că România va ajunge în 2 ani jumătate la o acoperire vaccinală de 70%
O rachetă hipersonică chineză care a înconjurat Pământul a șocat SUA. „Nu avem nici cea mai vagă idee cum au făcut asta”
Testare gratuită și opțională pentru participanții la Maratonul București
Opt mistere militare bizare care nu au fost niciodată rezolvate
Cafeaua produsă în laborator care va concura cu cea naturală. Ce beneficii are
Descoperirea neașteptată a unor galaxii identice în Universul îndepărtat a fost, în sfârșit, explicată
Arctica, următorul subiect de dispută dintre Rusia și Europa. Ce propuneri a înaintat UE?
Cum a renunţat Victor Babeş la teatru pentru medicină, după moartea surorii sale. A făcut apoi istorie, devenind părintele medicinei moderne care a salvat multe vieţi