Home » D:News » Teoria relativităţii generale confirmată din nou: astronomii au surprins fenomenul ,,inelul lui Einstein” şi în cazul stelelor aflate în afara sistemului solar. ,,Einstein ar fi mândru”

Publicat: 10.06.2017
Cercetătorii au confirmat una dintre teoriile lui Albert Einstein, fiind martorii unui fenomen astronomic unic, cu ajutorul telescopului spaţial Hubble.

Astronomii au reuşit să suprindă fenomenul de curbare a luminii provenite de la o stea îndepărtată, în momentul în care un obiect trece prin faţa sa, informează AFP.  Fenomenul astronomic este cunoscut cu denumirea de ,,gravitational microlensing” (microlentilare gravitaţională).

,,Einstein ar fi mândru. Una dintre cele mai importante teorii ale sale a trecut unul dintre cele mai riguroase teste de observare,” afirmă Terry Oswalt din cadrul Embry-Riddle Aeronautical University.  Microlentilarea gravitaţională a fost observată în 1919 atunci când lumina provenită de la o stea s-a curbat în jurul unei eclipse totale de Soare.

În acea perioadă, evenimentul a oferit unele dintre cele mai convingătoare dovezi ale teoriei relativităţii generale. ,,Atunci când o stea din prim plan traversează zona dintre Pământ şi o altă stea apare microlentilarea gravitaţională, fiind vizibilă sub forma unui inel de lumină (inelul Einstein)”, afirmă Oswalt.

Einstein nu credea că acest fenomen este posibil în cazul altor stele în afară de Soare. El afirma într-un articol din 1936 că stelele sunt atât de îndepărtate de noi încât ,,nu există nicio speranţă că acest fenomen să poată fi observat”.

Însă, prin intermediul telescopului Hubble, o echipă de cercetători din cadrul Space Telescope Science Institute, SUA, au reuşit să observe momentul în care lumina unei stele îndepărate se curbează în jurul unei stele albe pitice denumită Stein 2051 B.

Frații Wright, primii oameni care au zburat cu avionul. Au inventat, construit și pilotat cu success primul avion din lume
William Herschel, singurul compozitor astronom. Descoperitorul planetei Uranus
Cercetătorii au reușit să vadă cum comunică neuronii
Hainele de munte încă mai conțin chimicale eterne în ciuda riscurilor deja știute
Arestat, un politician român și-a descris astfel profesia: „fost și viitor ministru”
Premieră istorică: China a adus pe Pământ primele mostre de pe fața nevăzută a Lunii
David Bale, tatăl actorului Christian Bale și unul dintre cei mai mari activiști pentru protejarea mediului și drepturile animalelor
O firmă suedeză vrea să transforme palele de la turbinele eoliene în baterii gigantice
Cromozomul Y evoluează mai repede decât cromozomul X, arată un studiu pe primate
Test de cultură generală. Cum apar deșerturile?
De ce se spune că în Nigeria anvelopele nu mor niciodată
Un bărbat care s-a rătăcit într-o pădure din statul american din California a slăbit 13 kg în 10 zile
Peste 230.000 de oameni, așteptați la Electric Castle. Ce buget are festivalul în acest an?