Home » D:News » Turcia retrage teoriile evoluţioniste din programa şcolară. ”Sunt mai proşti decât proşti”

Oana Bujor 06.29.2017
Turcia doreşte să excludă teoriile privind evoluţia şi selecţia naturală din şcolile generale şi licee. Oficialităţile au anunţat că aspectele sunt prea complicate şi controversate pentru a fi înţelese de mintea tinerilor.

Ministrul Educaţiei din Turcia a anunţat că din noua programă şcoală va fi eliminat capitolul denumit ,,Începuturile vieţii şi evoluţia”. Materia va fi predată doar pentru studenţii din cadrul universităţilor, informează IFL Science.

,,Suntem conştienţi că elevii nu au capacitatea de a înţelege premisele şi ipotezele evoluţiei,” a declarat Alparslan Durmus, preşedintele autorităţii educaţionale din Turcia.  Faimosul biolog evoluţionist britanic Richard Dawkins a declarat, după anunţul Istanbulului, că, ,, după cum oamenii de ştiinţă turci vor fi de acord, evoluţia este un fapt stabil, la fel de stabil precum mişcarea plăcilor tectonice şi a orbitei planetelor în jurul Soarelui”, adăugând că decizia retragerii teoriilor evoluţioniste din programa şcolară nu ”este o politică educaţională ridicolă impusă de manipulatori politici cinici,” ci aceştia ”sunt mai proşti decât proştii”.

Aproximativ 49% dintre musulmanii din Turcia consideră că ,,oamenii au rămas în forma lor din prezent încă de la începutul timpului” conform unui raport din 2013.