Home » Istorie » O nouă descoperire rescrie istoria Omului de Neanderthal. Modul de viaţă era mai evoluat decât se credea

Autor: Alexandru Voiculescu 06.12.2017
Analizele asupra unor vestigii vechi de 60.000 de ani găsite la Ein Qashish, din nordul Israelului, contrazic una dintre cele mai fundamentale trăsături ale verilor omului. Modul de trai al neanderthalilor era mai versatil decât se credea, nefiind simpli „oameni ai peşterilor”.

Orientul Apropiat este cunoscut şi ca singura regiune unde cele două populaţii de neanderthali şi Homo sapiens au coexistat, scrie Times of Israel.

În articolul publicat în Nature Scientific Reports, cercetătorii susţin că „descoperirea neanderthalilor în câmp deschis în timpul Paleoliticului mediu întăreşte ideea conform căreia aceştia formau o populaţie rezistentă în Levant la scurt timp înainte de popularea regiunii de către H. sapiens. Noua descoperire a vestigiilor de neanderthal într-un sit deschis la Ein Qashish furnizează un indiciu cu privire la modul de trai şi mobilitatea acestei populaţii în nordul Israelului”.

Studiul a fost condus de Dr. Ella Been de la Colegiul Academic Ono, împreună cu colegi de la Universitatea Ebraică din Ierusalim şi de la Muzeul de Evoluţie a Comportamentului Uman din Germania.

Arheologii au analizat un molar al unui neanderthal şi membrele inferioare de la altul. Vestigiile au fost găsite într-un sit care conţine şi unelte, oase de animale şi unele obiecte neobişnuite pentru perioadă, precum scoici marine, pigmenţi şi cornul unei căprioare.

În acest sens, cercetătorii au adăugat că „alte studii au arătat că neanderthalii erau adaptaţi traiului în zonele muntoase, pe când oamenii erau adaptaţi traiului în zonele de câmpie. Descoperirile de la Ein Qashish arată că neanderthalii ocupau locuri în diverse contexte topografice şi ecologice”.

Această nouă descoperire vine contrar opiniei general acceptate că neanderthalii nu au fost capabili de adaptare într-un asemenea mediu – motiv pentru care au şi dispărut. În acest context, istoria dispariţiei verilor noştri ar trebui regândită.

Cum s-au cunoscut Homo Sapiens şi Omul de Neanderthal. Descoperire de excepţie făcută într-o peşteră din Munţii Altai – FOTO+VIDEO