Home » D:News » Şase obiecte pline cu bacterii pe care le utilizăm aproape zilnic

Şase obiecte pline cu bacterii pe care le utilizăm aproape zilnic

Autor: Oana Bujor 09.09.2017
Unul dintre cele mai importante aspecte pe care l-am învăţat de la părinţii noştri este ca întotdeauna să ne spălăm pe mâini. Spălatul pe mâini ajută la prevenirea răspândirii microbilor. Este extrem de importantă să ne curăţăm mâinile atunci când intrăm în contact cu nou-născuţi sau persoane vârstnice.

În fiecare zi atingem nenumărate lucruri pline cu microbi, de aceea curăţarea mâinilor este extrem de importantă. Science Alert prezintă câteva dintre obiectele pline de bacterii pe care le utilizăm regulat.

Buretele de vase

Obiectul cu care ne curăţăm vasele este plin de bacterii. Mulţi microbiologi consideră buretele de vase ca fiind cel mai murdar lucru din casă. Bureţii sunt moi, umezi şi au în interiorul lor urme de mâncare, toţi aceşti factori duc la apariţia bacteriilor. În cadrul unui studiu NSF (National Sanitation Foundation din SUA)  a fost descoperit că peste 75% dintre bureţi sunt contaminaţi cu bacterii coliforme, ce indică prezenţa contaminării cu fecale din aceeaşi familie cu cea a Salmonellei sau E.coli.  Specialiştii sugerează utilizarea clorului pentru curăţarea bureţilor.

Prosopul

Desigur, după ce terminăm de spălat vasele ne vom spăla şi pe mâini, apoi vom folosi prosopul de lângă chiuvetă pentru a ne usca. Frecvent, în interiorul fibrelor prosopului are loc acelaşi proces precum cel din interiorul buretelui de vase. În cadrul unui studiu a fost descoperită prezenţa E.coli în 25% dintre prosoapele de bucătărie. Recomandarea specialiştilor este ca prosoapele să fie spălate o dată la două zile.

Patul

Paturile conţin multe caracteristici care creează mediul perfect pentru dezvoltarea bacteriilor. În timpul nopţii, oamenii transpiră, astfel se creează mediul perfect pentru dezvoltarea bacteriilor şi a fungilor. De asemenea, particulele de piele desprinse de pe corpul uman servesc ca hrană pentru aceste microorganisme. Astfel, lenjeria de pat ar trebui schimbată o dată pe săptămână.

Mânerul căruciorului de cumpărături

Coşul de cumpărături este perfect pentru transportarea produselor sau a bacteriei E.coli. Se pare că atunci când oamenii folosesc coşul de cumpărături şi ating diferite produse, inclusiv carne crudă, transferă bacterii de pe acestea pe mâner şi invers.

În cadrul unui mic studiu a fost descoperită prezenţa bacteriei E.coli în peste 50% din cărucioarele analizate.

Mânerul uşii

Aşadar, orice obiect care intră în contact direct cu noi, dar şi cu restul persoanelor din jur devin medii propice pentru dezvoltarea bacteriilor, mai ales dacă acestea nu sunt curăţate regulat.

Un grup de cercetători a descoperit un număr uriaş de patogeni pe clanţele uşilor. Un microbiolog a descoperit că, după amplasarea unui virus pe mânerul unei uşi, acesta a infectat în mai puţin de patru ore aproape jumătate din oamenii aflaţi în incintă.

Suportul de periuţe de dinţi

Suportul de periuţe de dinţi este locul ideal pentru dezvoltarea bacteriilor. În cadrul unui studiu s-a descoperit că în suportul de periuţe se pot dezvolta fungi în proporţie de 14% şi mucegai în proporţie de 64%.

Forma rară de ADN cvadruplu, observată pentru prima oară de cercetători în celule vii