Home » D:News » A fost prezentată prima locomotivă hibrid de manevră construită în România

A fost prezentată prima locomotivă hibrid de manevră construită în România

Publicat: 23.02.2018
Prima locomotivă hibrid de manevră construită în România a fost prezentată, joi, în cadrul unei ceremonii organizate în Gara Constanţa. Locomotiva a fost realizată în cadrul unui proiect finanţat de stat cu peste 3,5 milioane de lei.
Locomotiva a fost construită în cadrul unui proiect coordonat de compania România-Euroest SA din Constanţa, cu fonduri de la bugetul de stat, valoarea totală a proiectului fiind de aproximativ 3,6 milioane de lei, informează Mediafax.
 
Proiectul locomotivei reprezintă o premieră mondială prin conceptul tehnic, spun reprezentanţii companiei, fiind vorba, de fapt, despre transformarea unei locomotive clasice, Diesel, în locomotivă hibrid.
 
”Este un proiect de cercetare-dezvoltare realizat de România-Euroest în parteneriat cu firme de profil din România. Finanţat de Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării, instituţie publică aflată în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale, dezvoltat în ultimele 12 luni, este un proiect în premieră mondială, premieră naţională, este cea mai competitivă locomotivă electrică pe baterii de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume, în momentul de faţă”, a declarat directorul proiectului, Corneliu Dică.
 
Avantajele acestui tip de locomotivă vin din reducerea emisiilor poluante cu 70 la sută, a consumurilor specifice cu până la 60 la sută şi mentenanţei cu 15 la sută.
 
”Sunt pe baterii. Aceasta este hibridă, pentru a mări autonomia. (Motorul – n.r.) Diesel doar încarcă bateriile, nu e folosit pentru tracţiune. Avantajul este uriaş, nu poluează, nu ai consum de combustibil. (…)Are o autonomie de 8-12 ore în funcţie de sarcina pe care o are. Se încarcă în 2,5 ore”, a spus Dică.
 
Reprezentanţii Euroest SA susţin că peste 10.000 de locomotive Diesel cu vârsta medie de peste 36 ani trebuie înlocuite în Europa până în 2025, din cauza gradului ridicat de poluare.
 
Potrivit acestora, locomotiva hibrid va putea efectua operaţiuni de manevră pe liniile industriale, triaje, depouri sau gări cu activitate de manevră intensă sau fără posibilitatea încărcării acumulatorilor de la o sursă exterioară.
 
Timpul de operare este practic limitat numai pentru alimentare cu combustibil care, din calculele preliminare, este de circa 20 de zile. Acest tip de locomotive ar urma să fie utilizat în combinatele siderurgice sau cele chimice şi petrochimice, ori de către operatorii de manevră portuari, din porturi precum Constanţa, Rotterdam sau Hamburg.
 
 
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Jakub Krystof Rad, inventatorul zahărului cubic. O afacere care a pornit de la un deget tăiat
Jakub Krystof Rad, inventatorul zahărului cubic. O afacere care a pornit de la un deget tăiat
Un zidar pe nume Fergus Suter, primul fotbalist profesionist din lume
Un zidar pe nume Fergus Suter, primul fotbalist profesionist din lume
În curând, Inteligența Artificială ar putea detecta cancerul
În curând, Inteligența Artificială ar putea detecta cancerul
Vehiculele autonome sunt mai sigure decât cele conduse de oameni, cu două mari excepții
Vehiculele autonome sunt mai sigure decât cele conduse de oameni, cu două mari excepții
O tabără militară asiriană distrusă de „îngerul Domnului” a fost găsită, susține un om de știință
O tabără militară asiriană distrusă de „îngerul Domnului” a fost găsită, susține un om de știință
Ce s-a întâmplat cu Pământul după ce Soarele a întâlnit „ceva din afara Sistemului Solar” în urmă cu 2 milioane de ani?
Ce s-a întâmplat cu Pământul după ce Soarele a întâlnit „ceva din afara Sistemului Solar” în urmă cu 2 milioane de ani?
Mdicamente Ozempic contrafăcute, descoperite în mai multe țări
Mdicamente Ozempic contrafăcute, descoperite în mai multe țări
Vaccinul dezvoltat de acest medic a salvat milioane de vieţi
Vaccinul dezvoltat de acest medic a salvat milioane de vieţi
Cât a cheltuit China pentru a-și construi industria de mașini electrice?
Cât a cheltuit China pentru a-și construi industria de mașini electrice?
O femeie a încercat să-și dea iubitul în judecată pentru că nu a dus-o la aeroport
O femeie a încercat să-și dea iubitul în judecată pentru că nu a dus-o la aeroport
Ce mesaj a avut un student catolic din Filipine pentru Papa Francisc?
Ce mesaj a avut un student catolic din Filipine pentru Papa Francisc?
Revolut ar putea scoate la vânzare acţiuni de 500 de milioane de dolari
Revolut ar putea scoate la vânzare acţiuni de 500 de milioane de dolari
Arheologii au descoperit o gravură care sugerează că un alt mare templu a existat unde se află astăzi Partenonul
Arheologii au descoperit o gravură care sugerează că un alt mare templu a existat unde se află astăzi Partenonul
Un sistem fluvial uriaș de acum 40 de milioane de ani a fost descoperit sub gheața din Antarctica
Un sistem fluvial uriaș de acum 40 de milioane de ani a fost descoperit sub gheața din Antarctica
Se pare că babuinii pot înțelege statisticile la fel ca oamenii
Se pare că babuinii pot înțelege statisticile la fel ca oamenii
Dinozaurul Lokiceratops are cele mai impresionante coarne descoperite până acum
Dinozaurul Lokiceratops are cele mai impresionante coarne descoperite până acum
Prințul Faiq Bolkiah, cel mai bogat fotbalist din lume
Prințul Faiq Bolkiah, cel mai bogat fotbalist din lume
Nils Bohlin, inventatorul centurii de siguranță. „Există un pic de Nils Bohlin în fiecare mașină”
Nils Bohlin, inventatorul centurii de siguranță. „Există un pic de Nils Bohlin în fiecare mașină”