Home » D:News » Un mamifer rar ce trăia alături de dinozauri există şi în prezent

Un mamifer rar ce trăia alături de dinozauri există şi în prezent

Publicat: 24.03.2018
Unuia dintre cele mai ciudate, rare şi vechi mamifere de pe planetă i-a fost secvenţiat genomul, iar specialiştii au realizat o descoperire cu adevărat remarcabilă.

Solenodonul este unul dintre cele mai remarcabile mamifere din lume. În primul rând este veninos, otrava acestuia putând să oprească inima unui şoarece într-un minut. Conform MNN, animalul se află doar în insulele din Caraibe şi sunt observate rareori din cauza vieţii subterane pe care o au pe timpul zilei.

Anterior, specialiştii au creat ipoteze privind cât de vechi este animalul. Însă, în prezent, au reuşit să ajungă la concluzia că specia a apărut în urmă cu 73,6 milioane de ani. Aşadar, mamiferul exista anterior evenimentului ce a dus la dispariţia dinozaurilor, ei fiind printre puţinele animale care au supravieţuit. ”Am confirmat că primele datări de referinţă privind Soledoni provin din perioada anterioră dispariţiei dinozaurilor,” a declarat dr. Taras K. Oleksk, din cadrul Universităţii din Puerto Rico.

Sursa: Wikimedia Commons

În ciuda tenacităţii mamiferului observată de-a lungul istoriei, specia ar putea dispărea în curând. Anterior se credea că specia a dispărut, însă în timpul unor expediţii din 2003 şi 2008 au fost descoperite două exemplare.