Home » D:News » Lista neagră a MIG-urilor PRĂBUŞITE în ultimii 16 ani

Lista neagră a MIG-urilor PRĂBUŞITE în ultimii 16 ani

07.07.2018
Un aparat MIG s-a prăbuşit, în urmă cu puţin timp, la baza Borcea din judeţul Călăraşi, confirmă MApN, iar IGSU a trimis mai multe echipe în zonă. Pilotul aparatului a MURIT CARBONIZAT. Acesta este cel de-al 24-lea aparat de acest tip prăbuşit în România după 1990.

 

Din anul 1994, până în prezent, 24 de aeronave de tip MIG s-au prăbuşit, potrivit Mediafax. Aceasta este cronologia incedentelor aviatice:

2 martie 1994 – Un avion MiG 29 s-a prăbuşit la aeroportul militar Mihail Kogălniceanu, în timpul unui zbor de antrenament. Pilotul şi-a pierdut viaţa, iar aeronava a fost distrusă.

10 martie 1994 – Unei aeronave MiG 23, cu dublă comandă, în timpul apropierii de aerodrom pentru aterizare, i s-a oprit motorul la înălţimea de 400 m de sol şi la aproximativ 8 km faţă de pista de decolare-aterizare. Aeronava aparţinea unităţii de aviaţie din Timişoara. Piloţii s-au salvat prin catapultare.

18 mai 1994 – Un avion MiG 21 s-a prăbuşit în timpul unui zbor de antrenament. În urma accidentului, pilotul a murit, iar avionul, aparţinând unităţii de aviaţie militară din Timişoara, a fost distrus.

 

9 august 1994 – Un MiG-23 s-a prăbuşit în timp ce încerca să aterizeze pe aeroportul militar din localitatea Mihail Kogălniceanu. Pilotul s-a catapultat.- 6 octombrie 1994 – Un avion MiG-21 s-a prăbuşit pe poligonul Bogata, de lângă Turda, în timpul unei aplicaţii militare. Pilotul s-a catapultat.

14 octombrie 1994 – Un avion MiG 21 s-a prăbuşit, iar pilotul Adrian Truşcă şi-a pierdut viaţa. În urma anchetei s-a constatat că erorile pilotului au stat la baza accidentului.

27 iulie 1995 – Un avion MiG 21, de la UM 019051-Deveselu, s-a prăbuşit după aproximativ 15 minute de la decolare. Aparatul executa un zbor de cercetare meteo, combinat cu un exerciţiu de luptă ce simula trageri în ţinte terestre. În urma accidentului, şi-au pierdut viaţa ambii piloţi.

 

29 august 1995 – Un avion MiG-21 cu dublă comandă s-a prăbuşit pe aerodromul Giarmata, de lângă Timişoara. Cei doi piloţi au reuşit să se salveze prin catapultare.

22 mai 1997 – Un avion militar tip MiG 21, din dotarea unităţii militare de la Bacău, s-a prăbuşit în zona localităţii Pârjol, judeţul Bacău. Pilotul s-a salvat prin catapultare.

10 decembrie 1997 – Un avion tip MiG-21 cu dublă comandă s-a prăbuşit în timpul unui zbor de instrucţie, aparatul fiind distrus în urma impactului cu solul, însă piloţii s-au catapultat.

12 mai 1999 – Un avion românesc de luptă tip MIG 23 s-a prăbuşit în zona localităţii Căpâlnaş, la şapte kilometri sud de Săvârşin, judeţul Arad. Pilotul, locotenentul comandor Dorin Eremie Craiu, şi-a pierdut viaţa.

17 august 1999 – Un aparat cu dublă comandă al Bazei Aeriene 95 s-a prăbuşit în apropierea unităţii de aviaţie din Bacău. Cauza a constituit-o o eroare în tehnica pilotajului. Ambii piloţi s-au salvat prin catapultare. Avionul s-a prăbuşit imediat după decolare, la circa trei kilometri de capătul pistei.

 

– 13 iulie 2001 – Un aparat al SC Aerostar Bacău s-a prăbuşit într-o zonă muntoasă din dreptul localităţii Tazlăul Mare, iar pilotul a reuşit să se catapulteze. Comisia care a anchetat cauzele prăbuşirii avionului militar MIG 21 Lancer a exclus varianta erorii de pilotaj, concluzie la care anchetatorii au ajuns după decodarea cutiei negre a aparatului de zbor.

21 februarie 2002 – Un avion MiG 21 Lancer, cu simplă comandă, aparţinând Bazei 86 Aeriene Feteşti, s-a prăbuşit în lacul piscicol Iezer, din apropierea municipiului Călăraşi. Avionul a fost distrus, iar pilotul, Adrian Săvulescu, şi-a pierdut viaţa. Zborul se efectua în cadrul unui antrenament de strictă supraveghere. Accidentul a fost provocat de impactul cu o pasăre.

 

– 26 martie 2002 – Un aparat al Bazei Aeriene 71 s-a prăbuşit în apropiere de Turda, însă pilotul a reuşit să se salveze. Cauza a fost defectarea sistemului de alimentare cu combustibil a motorului.

23 octombrie 2002 – Un avion MiG 21 Lancer, care efectua un zbor de instrucţie în simplă comandă, s-a prăbuşit de la o înălţime de 30 de metri, la capătul pistei de decolare de pe aerodromul Unităţii de Aviaţie din Bacău. Pilotul avionului, care era singur la bord, a reuşit să se catapulteze înaintea impactului aparatului de zbor cu solul. Accidentul a fost provocat de impactul cu o pasăre.

26 septembrie 2003 – Un avion MiG 21 Lancer s-a prăbuşit în apropiere de Câmpia Turzii, iar pilotul, căpitanul comandor Sorin Popa, a murit, nereuşind să se catapulteze. Accidentul aviatic s-a produs pe un deal din vecinătatea comunei Viişoara. Aparatul de zbor aparţinea unităţii aviatice de la Luna şi executa un zbor de antrenament. Cauza a fost dezorientarea spaţială.

 

– 26 august 2004 – Două aeronave MiG 21 Lancer cu simplă comandă s-au ciocnit în zbor, la 20 de minute de la decolarea de pe aeroportul din Câmpia Turzii, piloţii reuşind să se catapulteze şi fiind recuperaţi. Cauza accidentului a fost reprezentată de o eroare umană, dar şi de condiţii meteo nefavorabile.

8 martie 2005 – Un avion MiG 21 Lancer cu simplă comandă aparţinând Bazei Aeriene 86 Feteşti s-a prăbuşit în zona localităţii Însurăţei, din judeţul Brăila. Pilotul s-a catapultat, supravieţuind accidentului, dar aparatul de zbor a fost distrus aproape în întregime. Accidentul a avut drept cauză probabilă pierderea stabilităţii aerodinamice a aeronavei prin acţionarea energică de către pilot a comenzilor, pentru asigurărea avantajului câştigării luptei aeriene.

 

22 noiembrie 2006 – O aeronavă MiG 21 Lancer s-a prăbuşit la Beliu, în judeţul Arad. Aeronava a funcţionat normal pe întreaga durată a zborului, de la decolare până la impactul cu solul. Comisia de investigare a apreciat că producerea catastrofei aeriene poate fi atribuită „instalării subite a pierderii de conştienţă a pilotului, indusă de unul de factorii de mediu sau de o afecţiune psiho-fizică pre-existentă în stare latentă”. Pilotul, care se afla singur în avion, a decedat.

– 1 noiembrie 2010 – Un aparat se prăbuşeşte în apropiere de Câmpia Turzii. Doi piloţi militari îşi pierd viaţa.

12 iunie 2017 – Un MiG 21 Lancer s-a prăbuşit lângă localitatea constănţeană Nazarcea, pe un câmp, după ce pilotul s-a catapultat. Pilotul, Adrian Stancu, a scăpat cu viaţă. El a anunţat că avionul său are probleme majore la motor, în timpul manevrelor de aterizare.

7 iulie 2018 – Un avion militar de tip MiG 21 LanceR s-a prăbuşit, în judeţul Călăraşi. Aeronava participa la o demonstraţie aeriană la Baza Aeriană 86 Feteşti, în prezenţa a mii de oameni. Pilotul a murit carbonizat în accident.

 

Cele mai noi articole
Cercetătorii au creat lentilele de contact inteligente care ar putea trata miopia
Cercetătorii au creat lentilele de contact inteligente care ar putea trata miopia
Consola PlayStation 5 va fi disponibilă în România din noiembrie. La cât ajunge prețul
Consola PlayStation 5 va fi disponibilă în România din noiembrie. La cât ajunge prețul
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Aventuri cu maimuțe. Un bărbat care și-a pierdut telefonul, l-a găsit plin de selfie-uri cu maimuțe
Aventuri cu maimuțe. Un bărbat care și-a pierdut telefonul, l-a găsit plin de selfie-uri cu maimuțe
Un studiu recent susține că SARS-CoV-2 a fost transmis între nurci și oameni
Un studiu recent susține că SARS-CoV-2 a fost transmis între nurci și oameni
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cercetătorii au testat camera foto a viitorului telescop Vera Rubin și au stabilit un record
Cercetătorii au testat camera foto a viitorului telescop Vera Rubin și au stabilit un record
Cele mai întâlnite animale din cultura japoneză și interpretările acestora
Cele mai întâlnite animale din cultura japoneză și interpretările acestora
Top 10 detalii fascinante despre strămoșii noștri
Top 10 detalii fascinante despre strămoșii noștri
Cât de rapid s-au răspândit genele pentru toleranța la lactoză în Europa
Cât de rapid s-au răspândit genele pentru toleranța la lactoză în Europa
Țara în care un copil a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru blasfemie
Țara în care un copil a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru blasfemie
Podul istoric al României, testat cu preţul vieţii de creatorul lui
Podul istoric al României, testat cu preţul vieţii de creatorul lui
Salutul prin atingerea cotului nu mai este recomandat pe timp de pandemie. Ce spune Organizația Mondială a Sănătății
Salutul prin atingerea cotului nu mai este recomandat pe timp de pandemie. Ce spune Organizația Mondială a Sănătății
Un studiu dezvăluie că românii nu conștientizează cât de grav este diabetul de tip 2
Un studiu dezvăluie că românii nu conștientizează cât de grav este diabetul de tip 2
Arheologii au descoperit o piscină antică în apropiere de Roma
Arheologii au descoperit o piscină antică în apropiere de Roma
Premiile Ig Nobel. Un experiment care implică heliul și aligatorii, printre „marii laureați”. Lista tuturor câștigătorilor
Premiile Ig Nobel. Un experiment care implică heliul și aligatorii, printre „marii laureați”. Lista tuturor câștigătorilor
Amprente vechi de 313 milioane de ani, descoperite în Marele Canion. Ce creatură le-a lăsat în urmă
Amprente vechi de 313 milioane de ani, descoperite în Marele Canion. Ce creatură le-a lăsat în urmă
Un tablou celebru poate fi admirat din nou după trei ani în care a fost restaurat
Un tablou celebru poate fi admirat din nou după trei ani în care a fost restaurat