Prima pagină D:News

Ce beneficii aduce consumul de cartofi

08.14.2018 | ● Vizualizări: 2760

Cartoful este hrănitor şi bogat în fibre, în glucide (amidon), în vitamine şi minerale. Este, de asemenea, uşor de digerat. Are efect cicatrizant şi antiulcerant. Cartofii sunt uşor de cultivat şi au un ridicat potenţial energetic. Atenţie însă: indexul glicemic al cartofilor copţi sau prăjiţi este foarte mare: 95. Aceştia nu trebuie însă consumaţi zilnic şi nu sunt recomandaţi diabeticilor (care trebuie să aleagă alimente cu index glicemic de maximum 30).

Unii specialişti susţin însă consumul de cartofi datorită conţinutului ridicat de potasiu, magneziu, acid citric şi acid malic, care au efect alcalinizant. De asemenea, se pare că este util pentru pancreas, deoarece acţionează asupra sistemului nervos parasimpatic.
 
Împotriva durerilor. A fost recomandat dintotdeauna în caz de artrită şi reumatism.
 
Bogat în viamina C. Cartoful conţine numeroşi antioxidanţi, dintre care vitamina C, acizi fenolici şi flavonoide. Soiurile colorate (mov, galben, roşu) sunt mai bogate în antioxidanţi  (având deci un mai puternic efect anticancerigen).
 
Sucul de cartofi cruzi. Adepţii medicinei naturiste consideră că sucul de cartofi cruzi este cicatrizant, atenuează durerile, inflamaţiile, ulcerele stomacale şi deudonale, combate constipaţia, drenează, ajută la funcţionarea ficatului şi ameliorează problemele hemoroidale.
 
Cartofii: beneficii nutriţionale
Furnizează următoarele elemente nutritive, în ordinea importanţei pentru necesarul zilnic: vitamina B6, cupru, fier, mangan, potasiu, vitaminele B1, B2, B3, B5, B9, C, K, magneziu, fosfor, zinc. Un cartof copt acoperă circa 10% din necesarul zilnic de fibre pentru un adult. Fibrele îl fac să fie extrem de săţios.
 
100 g de cartofi la cuptori (cu tot cu coajă)
 
119 Kcal
3, 2 proteine
0, 2 g lipide
27, 1 g lucide
2, 8 g fibre
 
Continuarea pr CSID
 

 

Tag-uri: cartofi | beneficii | consum | refuz