Home » D:News » Un muzician celebru lansează primul single solo din ultimele două decenii, dedicat unei sonde spaţiale

12.21.2018
Muzicianul britanic Brian May, fost membru al formaţiei Queen, va lansa primul său single solo din ultimii 20 de an pentru a celebra o reuşită istorică a NASA, informează lefigaro.fr. Evenimentul va avea loc în prima zi a anului 2019.
Muzicianul va lansa melodia în onoarea sondei spaţiale New Horizons, care, pe 1 ianuarie 2019, va survola Ultima Thule, obiectul cosmic din centura Kuiper, aflat la o distanţă de aproximativ 1,6 miliarde de kilometri dincolo de orbita lui Pluto, scrie Mediafax.

Lansată de NASA în 2006, Sonda New Horizons a fost iniţial destinată cercetării planetei pitice Pluto, dar a continuat cu corpurile spaţiale din Centura Kuiper, într-o misiune fără precedent.

Un cercetător de la NASA i-a cerut chitaristului Brian May, care deţine şi titlul de doctor în astronomie, să compună o piesă pentru această ocazie.

Astfel, la 71 de ani, Brian May revine în activitatea muzicală pentru a lansa „New Horizons”, primul său single solo din 1998.

„A fost o provocare interesantă să reunesc aceste două aspecte ale vieţii mele, astronomia şi muzica”, a afirmat Brian May.

Un fragment din acest single, ce include şi vocea astrofizicianului Stephen Hawking, decedat pe 14 martie, este disponibil pe site-ul chitaristului de la Queen.

Brian May a obţinut titlul de doctor în astronomie în 2007, la mai mult de 30 de ani după ce a început redactarea tezei sale de doctorat. Având 48.000 de cuvinte, lucrarea sa de doctorat a stat în hambarul casei sale din Surrey încă din 1974, de când chitaristul – care mai are o diplomă în fizică – şi-a abandonat studiile pentru a se dedica grupului Queen. În teza de doctorat, el demonstrează că norii de praf din Sistemul Solar se deplasează în aceeaşi direcţie cu planetele.

May a lansat, în octombrie 2006, o carte scrisă în colaborare cu astronomii Patrick Moore şi Chris Lintott, „Bang! The Complete History of the Universe” („Bang! Istoria completă a Universului”, editura Rao, 2007). Lucrarea are miza de a populariza astronomia, May utilizându-se ca punct de reper pentru testarea şi explicarea celor mai complicate teorii.

Deseori, May a declarat că pasiunea pentru astronomie l-a ajutat să „rămână cu picioarele pe pământ”.